زهرا دارابی اظهار داشت: خدمات این مراکز در ارتباط با کودک آزاری ، همسر آزاری ، سالمند آزاری و موارد خودکشی و سایر آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است که نیازمند مداخلات فوری هستند و تمام امور در این مراکز با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری ها انجام می شود .
وی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی، یکی از برنامه‌های مداخله در مسائل اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب‌ها و برای حل مشکلات مردم، چند سالی است توسط دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی در حال اجراست.
این مقام مسئول اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه به مسائل اجتماعی و فرهنگی توجه بسیاری شده و انجام اقدامات پیشگیرانه برای آسیب های اجتماعی از مهمترین اولویت های این برنامه است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال در یکی از شهرهای غربی استان نیز یک پایگاه اجتماعی فعال خواهد شد، خاطرنشان کرد: امسال ایجاد 140 اورژانس اجتماعی در سطح کشور در دستور کار سازمان بهزیستی قرار داشته که از این تعداد30 اورژانس در سه ماه گذشته در کشور افتتاح شده است.
براساس برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی کشور مکلف شده که در تمام شهرهای بالای 50هزار نفر جمعیت، مرکز اورژانس اجتماعی دایر نماید .
این مراکز با همکاری بخش غیردولتی با استفاده از نیروهای روانشناس و مددکار در هر شهرستان به تعداد هشت تا 10نفر و با حداقل یک دستگاه خودروی اورژانس راه اندازی می شوند که از طریق 123 می توانند پاسخگو باشند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید