یاسر پرورش اظهار داشت: امسال 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به صندوق کارآفرینی و امید هرمزگان اختصاص یافته که 50 درصد بیشتر از پارسال است.
پرورش افزود: از ابتدای امسال تاکنون 3 میلیارد و 446 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به متقاضییان پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: این تسهیلات برای 198 فقره در بخش‌های مشاغل خانگی، خویش فرمایی و کارفرمایی پرداخت شده است.
این مقام مسئول بیان اینکه سال گذشته 13 میلیارد تومان برای طرح های اشتغالزایی هرمزگان پرداخت شد، خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغالزایی این صندوق تا سقف یکصد میلیون تومان با کار مزد چهار درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
به گفته وی این تسهیلات بیشتر برای طرح های بوم گردی و گردشگری و رفع بیکاری در روستا ها پرداخت می شود.
وی بیان داشت:پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و عزم این دولت در کاهش بیکاری، رونق اقتصادی و گذار از شرایط نابسامان اقتصادی، صندوق کارآفرینی امید در راستای برنامه‌‏های اقتصادی دولت تدبیر و امید و اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌‏های اقتصاد مقاومتی، کوشیده تا با ساماندهی حمایت مالی (قرض ‏الحسنه) از کسب و کارهای خرد و کوچک بازار محور، ‌نقش مهمی در تولید ناخالص ملی و تولید اشتغال در کشور ایفا کند.
به گزارش ایرنا، صندوق کارآفرینی امید در دولت نهم با نام صندوق مهر امام رضا(ع) راه اندازی شد که مسئولیت اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان را داشت ولی فقط در همان ماه های نخست به موضوع تخصیص وام ازدواج توفیق یافت.
صندوق مهر امام رضا(ع) در اسفند ماه 1393 پس از بحث و بررسی الزامات شورای پول و اعتبار، بخشنامه و مجوز بانک مرکزی به صندوق با عنوان صندوق کارآفرینی امید تغییر نام داد.
مأموریت صندوق کارآفرینی امید تجهیز سپرده های خرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک در ایجاد کسب وکارهای خرد کم سرمایه و کاربر با محوریت فعالیت های کارآفرینانه، نیازهای منطقه ای، توسعه کسب و کارهای فناوری اطلاعات آی تی محور؛ بر اساس شیوه های جهانی شبکه سازی کسب و کارهای بازار محور نظیر خوشه ها و زنجیره های ارزش در کشور برای اطمینان از پایداری کسب و کارها و هدفمندی تسهیلات پرداختی است.
نداشتن چک‌های برگشتی یا بدهی بانکی، نداشتن بیمه دولتی، همراه داشتن گواهی مهارت و سن زیر 60 سال از مهمترین شرایط متقاضیان برای دریافت وام از این صندوق است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید