ناصر شریفی در جریان بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان افزود: سال گذشته با دستور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و حمایت استاندار، مدیریت این منطقه از شهرستان لامرد تفکیک شده که خواستاریم بودجه آن نیز جدا شود.
وی با اشاره به محصور بودن شهرستان پارسیان در سه منطقه صنعتی لاوان، چاه های تابناک و پارس جنوبی گفت: دود و آلایندگی و مشکلات زیرساخت های شهری برای این مردم است اما درآمد و ثروت فراوان آن برای دیگران می باشد.
نماینده مردم پارسیان، بندرلنگه و بستک در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: این منطقه باید با مطالعه و آینده نگری، برنامه ریزی جامع و بدون آلایندگی و با نظر ونگاه مردم ساخت.
شریفی با اشاره به اینکه با استقرار صنایع انرژی بر، مشکل بیکاری در پارسیان رفع می شود، اظهارکرد: پارسیان هرمزگان در نزدیکی عسلویه بوشهر قرار گرفته اما با توجه به مساله بومی وغیر بومی که در پارس جنوبی به راه افتاده، مسئولان این شهرستان مردم پارسیان را غیربومی می دانند و آنان را اخراج کرده اند.
وی گفت: این عمل ناشایست را بی جواب نمی گذاریم و همه غیربومی های صنایع هرمزگان را اخراج خواهیم کرد.
شریفی گفت: سوگند یاد کرده ام که مدافع و پیگر مطالبات مردم باشم و در بحث صیانت از مردم با هیچ کس تعارف ندارم.
نماینده مردم پارسیان، بندرلنگه و بستک در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: استان هرمزگان جز پنج استان برتر کشور در تولید درآمد ملی است اما این استان در دریافت درآمدها در رتبه آخر است، در صورتی که باید این اعتبارات صرف توسعه استان شود.
فرماندار پارسیان هم گفت: اشتغال جوانان و نیروهای بومی مهم ترین دغدغه ماست.
محمد رادمهر افزود: با وجود گازهای تابناک در١٨کیلومتری پارسیان و وجود نفت لاوان و منطقه عسلویه هیچگونه امکاناتی به پارسیان داده نشده و تنها آلودگی آن شامل این منطقه شده است.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده ای افزون بر ۱۰هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اداره می شود.
کمک به صادرات غیرنفتی محصولات صنعتی تولید شده ، تامین نیازهای داخلی در زمینه صنایع اصلی مادر ، استفاده از منابع گازی موجود در پارس جنوبی و شمالی ، اشتغال زایی و رفع محرومیت از منطقه و کاهش هزینه های تولید به منظور تسهیل ورود کشور به بازارهای رقابتی جهانی از اهداف مرتبط بر ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی می باشد.
این منطقه در سال 89 تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در سال 90 ابلاغ شد و طبق برنامه و طرح جامعی که مورد تدوین قرارگرفته در سال 1414 در زمینه استقرار صنایع مورد بهره برداری قرار می گیرد.
شهرستان پارسیان در فاصله 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان و ۳۰ کیلومتری عسلویه واقع شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید