محمدرضا نعمت زاده روزدر جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان افزود: در طرح جامع مصوب منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، برنامه ریزی برای تولید ۱۸ میلیون تن در سال ازجمله انواع محصولات پتروشیمیایی، ۴ میلیون تن محصولات فولادی، ۳ میلیون تن آلومینا و ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم به عنوان صنایع اصلی صورت گرفته است.
وی بیان داشت: همچنین تولید برق به میزان ۴۳۰۰ مگاوات و آب به میزان ۷۵۰ هزار متر مکعب در روز و بندری با ظرفیت بارگیری سالانه ۴۰ میلیون تن انواع کالا به عنوان صنایع پیشتیبان، انجام شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: هم اکنون تمهیدات لازم برای تامین آب به میزان ۳۰ لیتر بر ثانیه و برق به میزان ۴ مگاوات در ساعت برای دوران ساخت و ساز صنایع صورت گرفته و موارد یاد شده هم اکنون در دسترس است.
نعمت زاده یادآورشد: با مشخص شدن برنده مناقصه، عملیات اجرایی بندر پارسیان تا یک ماه آینده نیز آغاز خواهد شد که با پیش بینی های انجام شده، با ساخت ۴ پست اسکله شروع و در نهایت به ۱۹ اسکله افزایش می یابد.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده ای افزون بر ۱۰هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اداره می شود.
شهرستان پارسیان در500کیلومتری غرب استان هرمزگان و ۳۰ کیلومتری عسلویه واقع شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید