انتخابات شورای اسلامی شهر بندرعباس و اعلام اولیه یازده منتخب آن از سوی فرماندار بندرعباس در حالی با اعتراض نزدیک به 50 داوطلب وارد فاز رسیدگی هیئت عالی نظارت استان شد که منجر به بازشماری 26 صندوق(حدود 14 درصد) از 181 صندوق انتخابات شورای شهر بندرعباس شد.

پس از کش‌وقوس‌های فراوان نتیجه این بازشماری در اقدامی جالب و در سکوت فرمانداری بندرعباس از سوی هیئت عالی نظارت استان اعلام شد هرچند روز بعد فرماندار بندرعباس در نشستی خبری بر این موضوع صحه گذاشت اما بازشماری باقی صندوق‌ها که مدنظر هر سه نماینده استان هرمزگان در مجلس عضو هیئت عالی نظارت بود را بر موافقت هیئت مرکزی نظارت دانست.

روزها سپری شد تا هیئت مرکزی نظارت با اعزام بازرسی سه‌نفره 26 صندوق بازشماری‌شده را مجدداً بازشماری کرد و پس از تأیید آن در نامه‌ای بر بازشماری 15 درصد از 155 صندوق باقیمانده موافق شد هرچند که این موضوع دیری نپایید که در جلسه‌ای در هیئت مرکزی نظارت رد شد و به‌نوعی ضمن تأیید نتایج 26 صندوق بازشماری‌شده پرونده انتخابات شورای شهر بندرعباس مختومه اعلام شد!

اما این پایان کار نبود تا اینکه عضو معترض هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان هرمزگان در گفت‌وگویی با رسانه‌ها به این امر معترض بوده و خواستار رسیدگی مجدد شد.

حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر با بیان اینکه نظر بنده اجرای مصوبه اولیه هیئت مرکزی نظارت مبنی بر بازشماری 15 درصد از صندوق‌هاى دیگر است، تصریح کرد: در بازشماری مرحله نخست جابجایی افراد صورت گرفته است و حالا که این امر به اثبات رسیده، هیئت مرکزی نظارت برابر روال بایستی به تصمیم گرفته‌شده از سوی خودشان احترام می‌گذاشت و بازشماری صندوق‌ها را ادامه می‌داد نه اینکه خلاف عرف و انتظار، نظر خودشان را اعمال می‌کردند که حق معترضین تماماً نادیده گرفته شود.

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان هرمزگان اضافه کرد: بنده بر مواضع قبلی خویش استوار هستم و باید هیئت مرکزی نظارت، جواب محکمه‌پسند و قانع‌کننده‌ای براى معترضین و مردم داشته باشد چراکه رأى مردم حق‌الناس است.

وی در پایان گفته است: نظر من اجراى قانون و شرع است بدون ملاحظه افراد یا مصلحت و منفعت شخصی؛ اگر دیگر اعضای هیئت عالی نظارت استان همت و همراهی کنند، بنده تا آخر براى دفاع و احقاق حق معترضین و مردم ایستاده‌ام.

ذوالقدر که یکی از باسابقه‌ترین نمایندگان در مجلس شورای اسلامی است در حالی این سخنان را مطرح کرد که شاید گفته‌های سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در رسانه‌ها نشان‌دهنده چراغ سبز و یا به‌نوعی تأثیر مثبت این اعتراض عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان هرمزگان بوده است.

فرهاد تجری اظهار کرد: بنده از پرونده شورای شهر بندرعباس اطلاع ندارم و به جناب آقای بهرام پارسایی گفته بودم که رسیدگی به پرونده شورای شهر بندرعباس بایستی با حضور بنده رسیدگی شود . جلسه روز یکشنبه بدون حضور بنده برگزارشده است که علت غیبت بنده به دلیل حضورم در همایش قوه قضاییه بود که بلافاصله پس از بازگشتم به هیئت نظارت مراجعه کردم و متوجه شدم جلسه را بدون حضور بنده در مجلس شورای اسلامی تشکیل داده‌اند و زمان جلسه به اتمام رسیده بود.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد: جلسه بعدی هیئت مرکزی نظارت روز چهارشنبه(فردا) برگزار می‌شود که بنده حتماً پرونده شورای شهر بندرعباس را با توجه به اینکه هیئت نظارت مجوز بازشماری 15 درصد صندوق‌ها را داده است و 26 صندوق هم توسط بازرسان ما بررسی‌شده است را دوباره بررسی خواهیم کرد و تصمیم جلسه روز یکشنبه هیئت مرکزی نظارت هنوز ابلاغ نشده است.

در همین خصوص رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان هرمزگان گفت: امیدوارم آقای ذوالقدر در مأموریت محول شده موفق باشد و بنده حاضرم تا پایان هفته در تهران حضور داشته و در هر جلسه‌ای که آقای ذوالقدر بگوید شرکت کنم تا خواسته به‌حق داوطلبین و هیئت عالی نظارت مبنی بر بازشماری صندوق‌های باقیمانده تحقق یابد.

احمد مرادی در گفت‌وگو پیرامون حواشی به وجود آمده در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر بندرعباس، افزود: بنده از همان ابتدا با توجه به اعتراض داوطلبین انتخابات شورای شهر بندرعباس نسبت به نتایج اولیه اعلام‌شده نیز بر بازشماری صندوق‌ها تأکید داشته و در جلسات مختلف بر این تصمیم پافشاری کردم.

وی با بیان اینکه پس از پافشاری‌ها و با تعامل و همکاری اعضای هیئت عالی نظارت و هیئت اجرایی با توجه به مأموریت محول شده به بنده 26 صندوق شمارش شد، خاطرنشان کرد: در این بازشماری از ابتدا تا پایان کار به دلیل مأموریت محول شده به بنده تمام‌قد از حقوق تمامی داوطلبین صیانت کرده و خوشبختانه پس از حضور بازرسین هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شاهد بودیم بر این بازشماری صحه گذاشته و مورد تأیید بود.

مرادی با اشاره به اینکه در هیئت عالی نظارت تقسیم‌کار و تعامل حرف نخست را می‌زند، اضافه کرد: برای مرحله دوم بازشماری و صندوق‌های باقیمانده این مأموریت به آقای ذوالقدر محول شد که پس از رایزنی‌های وی هیئت مرکزی نظارت بر بازشماری 15 درصد صندوق‌های باقیمانده موافقت کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پس‌ازاین موضوع حال در جلسه‌ای که بنده روز گذشته در هیئت مرکزی حاضر شدم به نمایندگی از سایر اعضای هیئت عالی بر بازشماری صندوق‌های باقیمانده تأکید و اصرار کردم، خاطرنشان کرد: همواره نظرم بر اثبات حقایق و شفاف‌سازی بوده و هست و بر همین اساس همچنان هم بر بازشماری تأکید دارد.

وی با ابراز خرسندی از اعلام موضع آقای ذوالقدر مبنی بر بازشماری صندوق‌های باقیمانده، اضافه کرد: این نشان‌دهنده عزم نمایندگان استان هرمزگان بر مطالبه گری و شفاف‌سازی است که از آن استقبال می‌کنم.

مرادی با اشاره به اینکه در این راه تا پایان همراه و پشتیبان آقای ذوالقدر هستم، افزود: امیدوارم آقای ذوالقدر این مأموریت محول شده موفق باشد و بنده حاضرم تا پایان هفته در تهران حضور داشته و هر جلسه‌ای که آقای ذوالقدر بگوید شرکت کنیم تا این خواسته به‌حق داوطلبین و هیئت عالی نظارت مبنی بر بازشماری صندوق‌های باقیمانده تحقق یابد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان هرمزگان در پایان گفت: امیدوارم هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور خواسته هیئت مرکزی نظارت استان هرمزگان مبنی بر بازشماری 15 درصد صندوق‌های باقیمانده که پیش از آن موافقت کرده بود را عملی کند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید