سرهنگ عبدالمجید کرمی یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: دراین مدت24 فقره باند سرقت متلاشی شد که عمده آنها از سایر استان ها برای سرقت به این استان آمده بودند.
وی ، دستگیری سارقان و مظنونان به سرقت در فصل بهاری سال 96 در مقایسه با همین فصل در سال گذشته 19 درصد رشد داشته است.
وی افزود: در مجموع امسال حدود چهار هزار و 300 نفر در خصوص ارتکاب جرایم مختلف دستگیر شدند که علت دستگیری چهار هزار و 79 نفر آنان سرقت بوده است.
وی اشاره کرد: سرقت 79 درصد فراوانی جرایم استان را به خود اختصاص داده و 85 درصد سرقت هایی که امسال به وقوع پیوسته اند تاکنون کشف شده اند.
سرپرست آگاهی هرمزگان ابراز داشت: تعداد سرقت ها در فصل بهارامسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هفت درصد کاهش یافته و میزان کشف آنها هم پنج درصد افزایش داشته است.
کرمی خاطر نشان کرد: در زمینه جرایم جناحی مانند قتل، آدم ربایی، راهزنی، تجاوز به عنف و حریق عمدی در فصل بهار امسال شاهد کاهش 37 درصدی وقوع نسبت به بهار سال گذشته هستیم و از سوی دیگر 137 درصدی این جرایم را کشف کرده ایم که برخی پرونده ها متعلق سال قبل است.
وی ادامه داد:100 درصد قتل های عمد وقوع یافته در سال جاری کشف شده که در شهرستان بندرعباس 50 درصد، میناب 200 درصد، رودان 10 درصد، قشم 10 درصد و بشاگرد 10 درصد بوده است.
وی یادآور شد: 80 درصد مقتولان مرد و 20 درصد آنان زن ، همچنین 98 درصد قاتلان مرد و 2 درصد قاتلان زن بوده اند که در این ارتباط 47 نفر دستگیر شده اند.
وی ادامه داد: 70 درصد قتل ها با استفاده از چاقو، 20 درصد با استفاده از اسلحه گرم ، 10 درصد خفه شده که نزاع و درگیری، انتقام جویی و مسائل و مشکل های خانوادگی بیشترین انگیزه قتل های عمد هرمزگان را به خود اختصاص داده اند.
سرپرست آگاهی هرمزگان ابراز داشت: بیشتر قتل های عمدی که امسال رخ داده و کشف شده و هیچ پرونده ای تا زمانی که به نتیجه نرسیده است رها نمی شود.
کری اضافه کرد: چهار شروری که در شهرستان رودان دستگیر شدند به هیچ عنوان داعشی نبوده بلکه پرچم این گروه تکفیری را برای ایجاد رعب و وحشت طراحی کرده بودند که هویت 2 نفر از آنان مشخص شده است.
جرایم اقتصادی مانند جعل، ارتشاء، اختلاس ، زمین خواری، تسهیلات غیر مجاز بانکی، پول شویی و فرار مالیاتی موضوع دیگری بود که سرهنگ کرمی به آن پرداخت و یادآور شد: 100 درصد جرایم وقوع یافته اقتصادی در فصل بهار امسال کشف شده که نمونه آن برخورد با 6 مورد زمین خواری است و در این خصوص 14 نفر دستگیر شدند.
وی به پرونده های قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: یک هزار و 613 فقره پرونده در فصل بهار امسال تشکیل شده که 73 پرونده بالای 100 میلیون تومان و بقیه زیر 100 میلیون تومان بوده اند و 19 باند قاچاق هم کالا متلاشی شد.
سرپرست پلیس آگاهی هرمزگان بیان کرد: 116 میلیارد و 241 میلیون تومان ارزش ریالی کل کالاهای قاچاق کشف شده در فصل بهار امسال را شامل می شود که در مقایسه با بهار سال گذشته نشان از افزایش 60 درصدی دارد و تعداد 927 خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید