به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، محمد علی سلیمی در این خصوص اظهار داشت: بر اساس سهمیه بندی صورت گرفته از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 150 هزار دانش آموخته در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در کشور باید در قالب طرح کارورزی مهارت بیاموزند.
وی ادامه داد: جامعه هدف این طرح دانش آموختگان بیکار گروه سن 23 تا 32 سال با احتساب 2 سال سربازی در همه رشته های دانشگاهی بر حسب نیاز بنگاه های اقتصادی وتعاونی وکارفرمایان ( واحدهای متقاضی جذب کارورز ) است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: آشنایی با محیط کار، تبدیل علوم نظری به کاربری و مهارت آموزی از مزیت های این طرح بوده و اجرای آن موجب ایجاد انگیزه کارآفرینی، ارتقاء خلاقیت در بین دانش آموختگان دانشگاهی و افزایش قابلیت جذب آنان درمحیط کسب وکار می شود.
وی خاطر نشان کرد: این طرح سال گذشته در هشت استان به صورت آزمایشی اجرا شد و در سال جاری در تمام کشور اجرا می شود که در اجرای آزمایشی آن 70 درصد کارورزان از سوی کارفرمایان جذب واحد پذیرنده شدند.
سلیمی بیان کرد: دوره کارورزی حداقل چهار ماه و حداکثر 6ماه برای هرکارورز و میزان حقوق یک سوم حداقل حقوق مصوب سال 1396(حدود310 هزارتومان ) برای هرماه تعین شده و همچنین درصورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا دو سال 100 درصد حق بیمه کارفرمایان را پرداخت می کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: به عبارت دیگر کارفرمایان تا دو سال از پرداخت حق بیمه در قبال جذب کارورزان در بنگاه اقتصادی معاف خواهند شد اما واحد پذیرنده می تواند بر اساس توافق با کارورز مبلغی را به عنوان کمک هزینه آموزشی به وی پرداخت کند.
وی بیان داشت: دانش آموختگان دانشگاهی بیکار و کارفرمایان یا صاحبان واحدهای تولیدی و متقاضیان کارورزی و همچنین واحد های پذیرنده از هم اکنون می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://karvarzi.mcls.qov.ir مراجعه کنند.
سلیمی در پایان تعهد اشتغال دستگاههای اجرایی در سال 96 جهت ثبت در سامانه رصد را 20 هزار شغل و مجموع تهعد اشتغال ایجاد شده را 30 هزار شغل در سال جاری عنوان کرد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید