وجود درصدی تغییرات در بازشماری آرا امری طبیعی بوده که در هر انتخاباتی دیده می شود و در این بازشماری یک مورد تغییر در اعضاء اصلی و یک تغییر در اعضا علل البدل صورت گرفت.
وی ادامه داد: بازشماری آرا انتخابات تابع شرایط و مقرراتی بوده که قانون مرز آنرا مشخص کرده و تا کنون بر مبنای آن عمل شده است.
وی اضافه کرد: هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی هرمزگان پس از بازشماری آرا 26 صندوق یاد شده درخواست بازشماری کل آرا انتخابات شوراهای اسلامی در شهر بندرعباس را دارد که این درخواست به دست هیات اجرایی شهرستان بندرعباس رسیده است.
فرماندار بندرعباس ابراز داشت: هیات اجرایی شهرستان نشستی برای بررسی این موضوع برگزار و نظر خود را به هیات نظارت استان اعلام کرده است که در 2 روز آینده اعلام می شود.
پویافر در خصوص علت تاخیر 2 روزه در اعلام نظر هیات اجرایی انتخابات شهرستان بندرعباس به خبرنگاران ابراز داشت: استعلامی در همین خصوص از ستاد انتخابات کشور و هیات مرکزی انجام می گیرد که پس از دریافت پاسخ آن استعلام نظر هیات اجرایی اعلام می شود.
پویافر گفت: اگر هیات اجرایی شهرستان به این نتیجه برسد که به بازشماری کل آرا نیاز است مطابق قانون عمل می شود و از ابتدای فرآیند انتخابات هم؛ کارها بر مبنای قانونی انجام شده است.
وی یادآور شد: 15 اعتراض از 26 اعتراض واصله در مهلت قانونی دریافت اعتراض ها جنبه درخواست اعلام آرا خود نامزدها داشته اند و بقیه اعتراض ها بدون مستندها و مدارک قابل قبول بوده اند.
وی یادآور شد: 66 و 67 درصد واجدان شرایط شرکت در انتخابات برابر با ۲۲۸هزار و ۴۶۰ نفر در انتخابات شرکت کردند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید