سرگرد روح الله زمانی روز چهارشنبه در گفت وگو اختصاصی  در خصوص جزئیات دستگیری شبکه اخاذی های مسلحانه در آبهای استان های هرمزگان و بوشهر افزود: از دی ماه سال 95 و در پی طرح شکایت از سوی برخی صیادان به مجموعه انتظامی و دریابانی کیش مبنی بر سرقت مسلحانه راهزنان از آنان در خارج از آبهای کیش، موضوع در دستور کار پلیس کیش قرار گرفت.
وی با بیان اینکه براساس اقدامات قضایی و تحقیقی مشخص شد که این اخاذی های یاد شده از بنادر استان بوشهر سرچشمه می گیرد،خاطرنشان کرد که با اعزام تیمی از پلیس کیش به شهرستان کنگان و با همکاری و هم افزایی خوبی که بین دادستانی، نیروی انتظامی کیش و پلیس کنگان وجود داشت اعضای باند شناسایی شدند.
این مقام نظامی اضافه کرد: پس از شناسایی، افراد باند را زیر نظر قرار دادیم تا اطلاعات تکمیلی از شیوه همکاری، همدستان، محل اختفا و اموال مسروقه و سلاح را بدست آوردیم که در نهایت ابتدای هفته جاری در یک عملیات برنامه ریزی شده موفق شدیم اعضای اصلی را که ایرانی هستند دستگیر کنیم، افراد دستگیر شده هم اکنون برای سیر مراحل قانونی در اختیار پلیس آگاهی کیش قرار گرفته اند.
زمانی توضیح داد: شروع کار و عملیات با هماهنگی دادستان کیش، پلیس آگاهی، اداره اطلاعات و پایگاه دریابانی کیش بوده و همکاری خوبی هم دراین راستا از سوی مجموعه فرمانده انتظامی کنگان صورت گرفت که منجر به نتیجه شد.
وی در مورد نحوه سرقت این گروه اظهار کرد: صیادان پس از پایان عملیات صیادی هنگامی که قصد حرکت به سمت آبهای کیش را داشتند پیش از رسیدن به مقصد از سوی راهزنان رصد شده و مورد حمله قرار می گرفتند و تمام صید آنها غارت می شد.
این مقام نظامی با بیان اینکه لنج ها صیادی بوده و از هیچ لنج تجاری اخاذی نشده است به ایرنا گفت: سارقان پس از ورود به لنج های صیادی، صیادان را در انبار کشتی حبس و ماهی ها را به داخل شناورهای خود تخلیه می کردند و از محل متواری می شدند.
سرگرد زمانی در مورد اموال کشف شده از این سارقان گفت: مهمات و اسحله شامل سه قبضه سلاح کمری و لوله بلند، گوشی تلفن همراه، بیسیم، قطب نما، جی پی اس، پول و تجهیزاتی همچون موتور برق از جمله اموالی بوده که از این لنج ها سرقت می شد.
وی با بیان اینکه بیشتر اموال سرقت شده ماهی های صید شده بودند اظهار کرد: برخی از این اموال بدست آمده که در اختیار شاکیان قرار خواهد گرفت اما در خصوص بازگشت ماهی های صید شده امکان بازگشت وجود ندارد.
رئیس پلیس آگاهی کیش گفت: علاوه بر این اموال 2 فروند قایق تندرو با موتورهای تقویتی 140 و 115 بدست آمده که سارقان پس از سرقت و اخاذی به سرعت از محل متواری شده و به کنگان باز می گشتند.
سرگرد زمانی با بیان اینکه در جریان این عملیات 12 نفر شامل 2 نفر سرشاخه باند به همراه شش ملوان، جاشو و خدمه، سه مالخر و یک فردی که اقدام به اختفا سلاح و مهمات می کرد دستگیر شده اند.
وی با بیان اینکه مجرمان به جرم و بزه خود اعتراف کرده اند اظهار کرد: تحقیقات تکمیلی تا روشن شدن کامل موضوع ادامه دارد.
این مسئول با قدرانی از همکاری و تعامل اداره اطلاعات و دادستانی کیش گفت: با اجرای این عملیات و دستگیری سارقان صیادان می توانند با آسودگی کامل به کار خود در آبهای خلیج فارس ادامه دهند.
وی در پایان توصیه کرد که صیادان به محض برخورد با چنین مواردی مراتب را به سرعت به نیروی انتظامی و مراجع قضایی اطلاع دهند تا موضوع در همان ابتدا پیگیری و روند دستگیری طولانی نشود.
سرگرد زمانی تاکید کرد: اطلاع رسانی به موقع صیادان از وقوع سرقت های بعدی جلوگیری خواهد کرد.
اعضای شبکه اخاذی های مسلحانه در آبهای استان هرمزگان ابتدای هفته جاری توسط ماموران آگاهی نیروی انتظامی کیش با همکاری پلیس آگاهی بوشهر در کنگان دستگیر شدند.
این شبکه منهدم شده مدتی بود که در آبهای منطقه از لنج های صیادی به صورت مسلحانه اخاذی می کرد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید