سرهنگ “محمد شریفی ” بیان داشت :در پی شکایت اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان مبنی بر سوء استفاده افراد سودجو و انتشار “سوالات امتحان نهایی” در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: به دلیل حساسیت موضوع با انجام اقدامات فنی، پلیسی و تحقیقات گسترده، دو متهم که اقدام به” فروش سوالات چند درس امتحانات نهایی” در فضای مجازی کرده بودند در بندرعباس شناسایی و دستگیر شدند.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه این متهمان در ازای فروش سوالات مبلغی حدود ۵۰ میلیون ریال از افراد مختلف دریافت کرده بودند، تصریح کرد :همچنین یکی دیگر از متهمان این پرونده در شهرستان خمیر با همکاری اداره اطلاعات شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ شریفی اذعان داشت: با تلاش مأموران و اظهارات افراد دستگیر شده ، متهم چهارم پرونده نیز شناسایی شده که تحقیقات تکمیلی در زمینه پرونده ادامه دارد.

معاون اجتماعی هرمزگان توصیه کرد :کلاهبرداران در فضای سایبری متناسب با فضای روز جامعه و با هدف سودجویی و کسب منافع ، اقدام به تبلیغ و دادن وعده های دروغین می نمایند که اکنون نیز با توجه به شروع فصل امتحانات، تبلیغات در خصوص انتشار سوالات امتحانی یکی از برنامه‌های این افراد است.

وی یادآور شد:خرید و فروش” سوالات امتحانی” از موارد مجرمانه بوده و دانش آموزان فریب آگهی‌هایی که در گروه‌ها، کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی این روزها در حال انتشار می‌باشد را نخورند و به جای صرف وقت برای خرید سوالات که بیشتر انحرافی بوده و موجب خسران و زیان مالی نیز می گردد به درس خواندن بپردازند.

سرهنگ شریفی خاطرنشان کرد: پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع گردند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید