منطقه خلیج‌فارس، علیرضا احمدی منش صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری هشتمین و نهمین کارگاه مدیریت مهارت و دانش رفتار با عنوان “هور” برای بیش از ۴۰ نفر از متهمین حمل مشروبات الکی خبر داد.

وی با بیان هدف از برگزاری این دوره‌ها اظهار کرد: کارگاه مذکور با محتوای مهارت‌های زندگی برگزارشده که عبارت است از ارتقاء مجموعه‌ای از توانایی‌ها که زمینه مقابله مؤثر با فشارهای روانی و ارائه رفتارهای مثبت و مفید را فراهم می‌آورند.

احمدی منش تصریح کرد: این توانایی‌ها، فرد را قادر می‌سازند مسئولیت‌های ایفای نقش اجتماعی خود را بپذیرند و بدون لطمه زدن به خود و دیگران، با خواست‌ها، انتظارات و مشکلات روزانه به‌ویژه در مشکلاتی که در ارتباط با دیگران به وجود می‌آید، به شکل مؤثری روبه‌رو شوند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان افزود: پیشگیری آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و انواع خطرهای پیش روست و سبب کاهش هزینه‌های سنگین انسانی، مادی و معنوی به خانواده‌ها و اجتماع می‌شود.

احمدی منش ادامه داد: در این روش نقش مهارت‌های زندگی در پیشگیری بسیار بااهمیت و اساسی است؛ لذا با شناسایی عوامل مخاطره‌آمیز و آموزش راه‌های مقابله با آن به افراد جامعه می‌توان در راستای پیشگیری هر چه مؤثرتر عمل کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ رأی قضایی در خصوص مجازات جایگزین حبس با رویکرد اصلاح و تربیت در دستگاه قضایی استان هرمزگان صادرشده که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان وظیفه برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با آن را به عهده گرفته است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید