فروغ مسلم زاده
پایان روز انتخابات ورای گیری ، پاکبانان و رفتگران تلاشگر بی منت و صادقانه وعده های خوش آب و رنگ تبلیغاتی نامزدهای شورای شهر را از سر و روی شهر پاک کردند. وعده هایی که دیگر این روزها خریداری نداشته وباید گفت مردم تا حدودی به درک و بینش سیاسی رسیده اند ومی توانند فرق وعده وشعار را تا عمل گرایی و کارنامه سپید و سیاه را به خوبی تشخیص بدهند .
رفتگران با کمرهایی خمیده و دستانی پینه بسته وعده های عده ای را که میلیاردها تومان هزینه کردند تا به کرسی شورای شهر برای خدمت به محرومان و فقرا برسند !خدمتی از جنس تجملات و لوکس گرایی ، خدمتی از جنس بریزو بپاش های آنچنانی و شام ونهار های صید وچهارصد نفره و خودروهای لوکس و آخرین مدل و …..
مردم نشان دادند که دیگر نه به شام و نهار رای می دهند ونه به چهره های بزک ودوزک کرده فتوشاپی ؛ شهروندان بندرعباس سعی کردند با نهایت شناخت ودرایت گزینه هایی را راهی شورای شهر کنند که کارآمدتر از بقیه هستند و دراین ماراتن نیمی از اعضای شورای چهارم ریزش کرد چرا که مردم به عملکرد رای می دهند نه به خرج ها و وعده های رنگین .
خداروشکر که امروز مردم هرمزگان تا حدودی به بیداری و آگاهی رسیده اند تابتوانند برای سرنوشت اجتماعی خود وشهرشان گزینه هایی را انتخاب کنند که عمل گرا بوده و دلسوزانه برای شهر و استان تلاش می کنند .
باید گفت مردم از شعار و وعده خسته شده اند ، زمان شعار دادن فرارسیدن زمان ، زمان عمل و عملگرایی است ؛ اینک فرصت خدمت مهیا است تا نمایندگان مردم در شورا کاری بکنند کارستان و شهر را از بن بست های اجتماعی و فرهنگی وکمی و کاستی ها نجات دهند .
وعده ها را رفتگرانی جمع کردند که کمترین چشمداشت و انتظاری از مسئولان نداشته و تنها خواهان بهبود وضعیت معیشت شان هستند نه ماشین آخرین مدل می خواهند و نه پروانه ساختمانی و مجوز برج های چند ده طبقه و…
وعده ها را عده ای کف خیابانها ریختند ورفتند و عده ای هم پوستر ها را پاره کرده وعده ای هم کاغذپاره هارا جمع کردند اما آنچه در کارنامه این شهر و شهروندان به یادگار می ماند حسن ظن شهروندان به نامزدهای ساده زیست و عملگرایی است که تا حدودی وعده هایشان در حد توانایی و عملکردشان بود .
اما نباید فراموش کرد که زمان به سرعت سپری می شود انچه باقی می ماند کارنامه شفاف وروشن ویا مبهم و مخدوشی است که باید چهارسال آینده دوباره این مردم قضاوت کنند . بهوش باشید که مردم بیدارتر از همیشه امور را رصد می کنند .

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید