فروغ مسلم زاده

دراین سند با عنوان سواد وافزایش آگاهی های عمومی به ترویج سبک زندگی غیراسلامی وغربی پرداخته تا جایی که شان و کرامت خانواده را زیر سوال می برد. حال جای سوال است که چگونه سازمانی مثل یونسکوبه خود جرات و جسارت می دهد که برای ملتی با غنای فرهنگی اسلامی تعیین تکلیف نموده و راه را نشان دهد؟
در موضوع آموزشی این سند آمده که همگان باید 9 سال حداقل تحصیل کرده و نابرابری آموزشی برداشته شود. همچنین آموزش ها باید دو زبانه یا چند زبانه باشد.
موضوعاتی که اگرچه در نگاه سطحی مناسب به نظر می رسند اما دارای تعارضات بسیاری با فرهنگ کشور ما هستند. علاوه بر این موارد در این سند به موضوعات دیگری مانند اشتغال و توسعه مهارت‌ها،آموزش های اجتماعی،شهروندی،آموزش عالی اشاره شده است مواردی که در جزئیات با روح حاکم بر نظام آموزشی کشور ما منافات دارد. گرچه دریک نگاه می توان گفت موارد بسیار خوب تنظیم و چیدمان شده اما روح حاکم براین سند نشان می دهد که پروژه نفوذ در حال وقوع است و آنچه فراموش شده هویت ایرانی و اسلامی ایرانیان مجاهد و نستوهی است که سالیان سال مورد آزار و شکنجه قرارگرفتند تا مبادا چنین سند و موارد مشابهی به امضا برسد که خطر و عواقب آن از ترکمنچای و گلستان هم بدتر خواهد بود.
سندی که تنها در حوزه آموزش کشور مغایر با روح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است ؛ امضا و اجرای اینسند به نوعی نفوذ فرهنگی در کشور است وباید متعاقبا منتظر عواقب ننگینش هم باشیم چراکه بعداز فروپاشی خانواده ها و افزایش طلاق در کشور شاهد ازدست رفتن کودکان و نوجوانان مان هم باید باشیم.
براساس این سند اجرای آموزش های غیرضروری برای سنین پایین تر از ابتدایی و ابتدایی را به بهانه آموزش بهداشت ضروری می داند و نوجوان ایرانی را بیش از پیش طغیان گر می نماید . تا جایی کهدیگر خانواده ها براساس آن قانون نمی توانند به فرزندان خود در صورت بروز خطا واشتباهی اعتراض کرده ووی را مورد بازخواست قراردهند.!
امضا مخفیانه این سند ننگین درمیان هیاهوی های سیاسی و تبلیغاتی ماههای اخیر نشان می دهد که نفوذ در لایه های فرهنگی و آموزش ابتدایی ما دارد صورت می گیرد و اگر امروز بپا نخیزیم قطعا فردا کاری از پیش نخواهد رفت و نمی توانیم به هویت فرهنگی و اسلامی خود ببالیم.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید