علی کریمی شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر افزود: این بچه میگوها در یکهزار و 200 هکتار از مراکز پرورشی میناب، سیریک، قشم، هنگام و سایه خشک بندرلنگه تکثیر و ذخیره سازی شده است.
وی پیش بینی کرد:امسال یک میلیارد و 500 میلیون قطعه لارو میگو در استان تکثیر و ذخیره سازی شود که بیش از 12هزار تن میگوی پرورشی تولید شود .
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان اظهارکرد: نخستین میگوی تولیدی استان، از اول تیرماه امسال آماده عرضه به بازار مصرف داخلی و صادرات می شود .
کریمی گفت: فصل ذخیره سازی بچه میگو در هرمزگان از آخر اسفند ماه سال 95 آغاز شده و تا پایان مرداد 96 ادامه دارد.
هرمزگان حدود چهار هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در شهرستان های بندرلنگه، سیریک، جاسک، قشم، میناب، پارسیان و بندرعباس دارد.
میگوی پرورشی در هرمزگان از نوع وانامی است که تولید آن از سال 88 به صورت آزمایشی در 20 هکتار از مزارع پرورش میگو آغاز شده است.
کاهش هزینه های غذایی، ضریب رشد و بازماندگی بالا، مقاوم بودن به بیماری ها و داشتن دوره رشد کمتر از ویژگی های میگوی وانامی است.
استان هرمزگان با داشتن 30 هزار صیاد، 22 بندر صیادی و یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی جایگاه نخست صید آبزیان را در بین استان های کشور دارد و در تکثیر و پرورش آبزیان نیز پیشرو است

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید