مجید عسکری در گفت‌وگو  منطقه خلیج‌فارس، افزود: چند ماهی است که با مشورت مربیانم تصمیم گرفتم به 69 کیلوگرم تغییر وزن دهم گرچه در رکوردگیری‌ها به حدنصاب این دسته نرسیده‌ام.

وی تصریح کرد: باوجود شرایط رو به جلویی که دارم به موفقیت در این وزن امیدوارم و یقین دارم که می‌توانم در این وزن برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

رکورددار نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران در دسته 56 کیلوگرم با اشاره به اینکه تمامی هدفم حضور قدرتمند در پیکارهای جهانی سال 2017 آمریکا و بازی‌های 2018 جاکارتا اندونزی است، اظهار کرد: به‌طور حتم کادر فنی برای انتخاب بهترین نفرات همه جوانب را در نظر می‌گیرند و البته در چند ماه گذشته از نظر رکوردی در دسته 69 کیلوگرم به حدی رسیده‌ام که بتوانم نظر کادر فنی را جلب کنم و امیدوارم بتوانم دربازی‌های کشورهای اسلامی با کسب نتایج قابل‌قبول، پاسخ اعتماد کادر فنی را بدهم.

وزنه‌بردار دسته 69 کیلوگرم ایران که سابقه حضور در سه دوره رقابت‌های جهانی را دارد، در خصوص انتظارات از وی به‌عنوان وزنه‌بردار باتجربه، خاطرنشان کرد: اگر روزی به این نتیجه برسم که نمی‌توانم در ورزش قهرمانی باشم، دیگر الزامی برای ادامه کار نیم بینم اما به این باور رسیده‌ام که می‌توانم موفق باشم و امیدوارم با بازگرداندن مدال سبک‌وزن جهان، انتظارات را برآورده سازم.

عسکری در خصوص اتفاقات وزن 62 کیلوگرم در المپیک 2016 ریو گفت: پیش از المپیک در دسته 62 کیلوگرم وزنه می‌زدم که با صلاحدید مربیان به ریو اعزام نشدم و وزنه‌هایی را که در رکوردگیری تیم ملی در روزهای آخر به ثبت رساندم در صورت اعزام به المپیک و بالای سر بردن همان وزنه‌ها به مدال برنز المپیک دست پیدا می‌کردم .

این وزنه‌بردار رودانی در پایان اضافه کرد: اسکار فیگوئرا، کلمبیایی در حالی قهرمان دسته 62 کیلوگرم المپیک شد که وزنه‌برداران عنوان دار چینی و کره شمالی در این پیکارها حذف‌شده بودند و این موضوع سبب شد سایر ورزشکاران با رکوردهای پایین‌تر روی سکو قرار گیرند.

بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در 20 رشته ورزشی و از 22 اردیبهشت تا یکم خرداد در باکو برگزار می‌شود. رقابت‌های وزنه‌برداری این بازی‌ها از 22 تا 26 اردیبهشت در منطقه شوولان شهر باکو و سالن وزنه‌برداری آرنا برگزار می‌شود که در سال 2009 ساخته‌شده است و مجید عسگری در دسته 69 کیلوگرم به این مسابقات اعزام خواهد شد.

عسکری باوجود سن 25 سال یکی از وزنه‌برداران باتجربه و میدان‌دیده تیم ملی است که در 5 سال گذشته حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان (2001)، یونیورسیاد جهانی (2013)، رقابت‌های جهانی بزرگسالان (2013 و 2014 و 2015) و بازی‌های آسیایی (2014) را در کارنامه دارد. او سه بار هم در سال‌های 2011، 2012 و 2015 عضو تیم ملی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا بود .وی دو نایب‌قهرمانی جوانان جهان و قهرمانی بزرگسالان آسیا در سال 2011 را در کارنامه دارد و ضمن آنکه وی در سال 2015 قهرمانی آسیا در تایلند برنز گرفت.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید