نماینده شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در ساخت مسجد جامع بندرعباس در بازدید اعضاء این کمیسیون از مسجد جامع بندرعباس گفت: مسجد جامع بندرعباس دارای شبستان و فضای سرپوشیده می باشد که اکنون تمرکز بر همین بخش است.
عباس مؤمن آبادی بیان کرد: صحن مسجد در 100 هزار متر مربع طراحی شده که مجموعه عظیمی بوده و هفت متر خاک برداری می‌شود.
وی ادامه داد: در صحن مسجد 80 هزار پارکینگ ایجاد می‌شود که مستقل از ساختمان و مسجد است ، بر اساس برآورد سال 94 برای صحن به مبلغ 154 میلیارد تومان نیاز است، 55 میلیارد تومان می‌توان داخل مسجد را تکمیل کرد.
نماینده شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در ساخت مسجد جامع بندرعباس ادامه داد: عملیات اجرایی مسجد از دی ماه سال 92 آغاز شده و در گذشته کارهای مقدماتی آن انجام شده بود.
وی ادامه داد: معماری بومی واسلامی ایرانی به عنوان نمادهای مجموعه مدنظر بوده و به صورت 2 پوسته اجرا شده یعنی فاصله دوستون اطراف مسجد 75 سانتی متر است.
وی اشاره کرد: در این مکان پس از تکمیل هم نمازهای روزانه و هم نماز جمعه برگزار می‌شود و با همین هدف یک بخش از شبستان برای نماز های روزانه تفکیک شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از پروژه تالار مرکزی بندرعباس گفت: آغاز این پروژه به زمان 155سال پیش باز می‌گردد که پنج استاندار پی گیر تکمیل آن بوده اند.
علیرضا درویش نژاد اشاره کرد: 21 هزار متر مربع مساحت و 17 هزار مترمربع زیربنای آن بوده که در دو سال گذشته پروژه متوقف شده و بابت هرماه توقف 60 میلیون تومان باید به پیمانکار پرداخت شود.
وی اضافه کرد: تا کنون برای تکمیل این پروژه 11 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده ولی توقف دستورآن داده شده است.
مدیرکل نهادکتابخانه های عمومی بندرعباس هم در بازدید اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس ابراز داشت: این پروزه از سال 87 از محل اعتبارهای استانی آغاز شده است.
محسن زینلی تختی ادامه داد: مساحت زمین این مجموعه چهار هزار و 800 متر و زیربنای آن هفت هزار متر در پنج طبقه بوده که 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ابراز داشت: سه میلیارد و 400 میلیون تومان برای آن هزینه شده و آخرین بودجه ای که به آن اختصاص یافته در سه سال قبل بود وبرای تکمیل این پروژه به افزون بر هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
انوشیروان پیشدار، مدیرکل حوزه هنری هرمزگان هم در بازدید اعضاء این کمیسیون از زمین حوزه هنری در کنار هتل هرمز گفت: اکنون در محل استیجاری قرار داریم و برای ساخت ساختمان حوزه هنری به 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
اعضا کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در روز دوم حضور خود در هزمرگان به شهرستان جاسک سفر می‌کنند و در روز جمعه از شهرستان قشم بازدید خواهند داشت.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید