رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: با توجه به هشدارهای گسترده در خصوص کلاه‌برداری‌های پیامکی و تماس تلفنی ولی متأسفانه باز شاهد کلاه‌برداری‌ها در این زمینه هستیم .سرهنگ علی‌اصغر افتخاری با اشاره به اینکه کلاه‌برداران با ترفند‌های مختلف سعی در فریب شهروندان دارند، بیان کرد: برخی افراد سودجو به‌منظور به دست آوردن اطلاعات حساب و یا برداشت مستقیم از حساب افراد با برقراری تماس تلفنی و یا پیامکی با افراد و اصناف مختلف و ترغیب آنان و کشاندن آن‌ها به‌پای دستگاه‌های عابر بانک اقدام به کلاه‌برداری می‌نمایند.وی افزود: برخی افراد معمولاً ضمن تماس با فروشگاه‌ها یا اصناف مختلف خود را نماینده یکی از ارگان های دولتی یا خصوصی معرفی می‌کنند و با خرید یا سفارش کالای موردنظر خود از فروشنده درخواست می‌کند جهت واریز پول به دستگاه عابر بانک مراجعه نمایند رئیس پلیس فتا استان هرمزگان ادامه داد: پس از مراجعه فرد قربانی به دستگاه عابر بانک، فرد کلاه‌بردار با فریب دادن و درخواست تغییر زبان دستگاه موجودی حساب وی را برای خود انتقال می‌دهد .سرهنگ افتخاری بابیان اینکه برای واریز پول به‌حساب شما فقط دادن شماره کارت یا حساب لازم است و نیاز به مراجعه فرد به دستگاه خودپرداز نیست، تصریح کرد: کسبه باید مراقب باشند تا با این شگرد در دام مجرمان سایبری نیفتند و شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند هنگام انتقال پول فقط ارائه شماره‌حساب یا شماره 16 رقمی کارت کافی هست و از مراجعه به دستگاه عابر بانک یا دادن رمز اول یا دوم اجتناب نمایند .

وی اضافه کرد: شهروندان توجه داشته باشند هرگونه پیامک مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی یا گنج یابی می‌تواند کلاه‌برداری باشد، لذا کاربران نباید به این دست تماس‌ها یا پیامک‌ها توجهی کنند .

این مقام مسئول در پایان گفت: پلیس‌ فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند .

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید