روستای بلبل آباد یکی از روستاهای شهرستان بشاگرد است که تنها امید برخی از زنان و مردان این روستا برای تأمین معاش زندگی و خرج فرزندان دریافت اندک یارانه از سوی دولت است .

661726

به گزارش آفتاب جنوب؛ برای دومین بار است که به شهرستان بشاگرد سفر میکنم شهری که همیشه برایم ناشناخته بود در اولین سفرم وقتی به مرکز شهرستان رسیدم باورم نشد این همان سرزمین ناشناخته ام باشد همیشه بشاگرد را آبادتر از این در ذهنم مجسم می کردم.

چند روز قبل برای بازدید و بررسی مشکلات و سرکشی از چند خانواده بی بضاعت به همراه دو تن دیگر از خبرنگاران استان به روستای بلبل آباد رفتیم روستایی بزرگ در بخش مرکزی بشاگرد با مردمانی ساده زیست ، که این روستا در فاصله ۳۵ کیلومتری از مرکز شهرستان واقع شده است که به امکانات بیشتری نیاز دارد.

در چند سال اخیر روستای بلبل آباد به‌عنوان روستایی بدون دود مطرح‌ شد ، یکی از ویژگی‌های ممتاز این روستا این است که هیچ فردی از اهالی این روستا سیگار نمی‌کشد و به‌اصطلاح عامیانه اهل دود و دم نیست وباید به عنوان یک روستای الگو به دیگر روستاها معرفی شود وهمچنین بیکار در این روستا کم پیدا می شود.

photo_2017-03-16_21-18-07

دادخدا زارعی جانباز ۲۰ درصد دارای ۶ فرزند است که شغل پدراین خانواده بی بضاعت کارگری است و جز یارانه در آمد دیگری ندارند که چهار فرزند محصل و ۲ کودک دارند.

دادخدا زارعی می گوید: ۵ ماه است که یکی از فرزندانم خود به خود بی هوش می شود و توان معالجه اش را با این در آمد کارگری ندارم.

او در خانه ای فرسوده و محقر که یکی از خیرین در ۸ سال گذشته ساخته است زندگی می کنند که این خانه به علت اینکه یک بلوکه ساخته شده است مقاوم نیست و با یک زلزله تخریب می شود و توان ساخت خانه جدید را ندارند.

شاید باورش برایتان سخت باشد این خانواده جز یک یخچال و گاز فرسوده چیز دیگری ندارند و بر روی موکت می نشینند به تلویزیون کوچکی که گوشه یک اتاق بود اشاره کردم که آیا سالم است یا نه؟ که یکی از فرزندانش گفت نه خیلی وقت است خراب هست.

دادخدا زارعی با پول کارگری توان تامین مخارج تحصیل فرزندانش را ندارد برای مستمری جانبازی بارها به دستگاه های متولی مراجعه کرده است اما می گویند ما به جانبازهای بالای ۲۵ درصد مستمری می دهیم و پاسکاری به ارگان دیگری می کنند.

مطالبی که در بالا خوانده‌اید دردهایی اندک از این خانواده جانباز بود که امیدواریم بزودی شاهد پیگیری و حمایت مسئولان و خیرین برای حل مشکلات این خانواده جانباز باشیم.

بعد از بازدید از خانواده دادخدا زارعی به دیدار یکی دیگر از خانواده بی بضاعت این روستا رفتیم و از نزدیک از مشکلات آنها را لمس کردیم.

با وجود اینکه در روستای بلبل آباد شهرستان بشاگرد چهار مدرسه که از جمله ابتدایی ، راهنمایی ، دبیرستان وجود دارد و از روستاهای همجوار برای تحصیل به آنجا می روند اما فاقد کتابخانه است .

اکنون در عصر اطلاعات در اغلب روستاها اولین خواسته جوانان اینترنت است اما متاسفانه وضعیت اینترنت مخابرات در روستای بلبل آباد جالب نیست و حرکت لاک پشتی دارد البته این مشکل در روستاهای زیادی ازاین شهرستان و حتی مرکزشهرستان نیز وجود دارد.

روستای بلبل آباد و کوه حیدر بشاگرد بیش از ۳۰۰ نفر قرآن آموز در حال آموزش قرآن هستند که تعدادی از آنها حافظ قرآن شده اند اما با کمترین امکانات آموزشی و مالی مشغول ترویج فرهنگ قرآن کریم می باشند و هیچ امکاناتی ندارند.

نبود درمانگاه و پست بانک و…از دیگر مسائل و مشکلات این روستای می باشد که مسئولان باید به طور جدی به آن رسیدگی کنند.

مردم این روستا و به ویژه کودکان و نوجوانان آن که باید در آینده به فکر آبادانی کشورشان باشند، هنوز هم در فقر و تهی‌دستی به سر می‌برند تا شاید مسئولی دلش به حالشان سوخته و به وضعیت رو به سامان آنها نیز بیاندیشد.

اما این امیدواری وجود دارد که مسئولان با حضور میدانی در این محیط‌‌ها و نظاره کردن آلام چندین و چندساله مردمان این روستا، کمی به خود بیایند و به جبران عقب‌ماندن‌هایی که طی این‌ سال‌ها شاهد آن بودیم همت گمارند.

روستای بلبل آباد دارای ۹۰۰ نفر جمعیت است که در ۴۵ کیلومتری شهر سردشت بشاگرد قرار دارد.

شهرستان ۴۰ هزار نفری بشاگرد در ۲۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از وضعیت خانواده های بی بضاعت این روستا با شماره همراه ۰۹۱۶۴۱۹۲۴۵۵ به نام خانم یوسفی خبرنگار استان تماس حاصل فرمایید.

گزارش از ناهید یوسفی خبرنگاراستان

انتهای پیام/ی

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید