مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس، از همکاری و همراهی مردم در برگزاری بدون حادثه چهارشنبه سوری امسال تشکر کرد.

آتشپاد فرجام دانش چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: امسال رویکرد و رفتار اقشار مردم در آئین چهارشنبه آخر سال با همیشه متفاوت بود و بندرعباس شبی آرام را تجربه کرد.وی تصریح کرد: شب گذشته هیچ حادثه مهم و قابل توجهی در سطح شهر بندرعباس به ایستگاه های آتش نشانی گزارش نشد و تمام مردم در نقش نیروهای آتش نشانی ظاهر شدند و نوع جدیدی از همکاری و تعامل را به نمایش گذاشتند.
دانش با قدردانی از این رویکرد و نگاه فراگیر فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: آنچه امسال در شب چهارشنبه سوری شاهد آن بودیم، نوید بخش ارتقای مفهوم فرهنگ شهروندی است که می تواند بندرعباس را به عنوان الگوی شهر و بندر ایمن و امن در کشور معرفی کند.
به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس، تجربه چهارشنبه سوری امسال از نظر نوع ارتباط مردم با آتش نشان ها و چگونگی برگزاری این آئین در 10سال گذشته بی سابقه است که این رویکرد شایسته تقدیر است.
البته مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دراین زمینه گفت: در اثر انفجار مواد محترقه در یک دستگاه خودرو در ساعت پایانی آخرین شب چهارشنبه سال در دو راهی ایسین بندرعباس، دو نفر مصدوم شدند.
دکتر فاطمه نوروزیان چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این حادثه یک خانم 56 ساله دچار آسیب در اثر موج انفجار و یک آقای 48 ساله دچار سوختگی در ناحیه شکم و پاها شد.
وی بیان داشت: هر دو مصدوم بلافاصله جهت انجام اقدامات درمانی لازم به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شدند و تا به این لحظه در استان هیچ گزارشی از مرگ و یا قطع عضو ناشی از حوادث شب آخرین چهارشنبه سال نداشته ایم و تمام پایگاه ها و اورژانس های بیمارستان های استان بصورت آماده باش کامل قرار داشتند.
در آیین چهارشنبه سوری سال گذشته چهار نفر در هرمزگان دچار مصدومیت ناشی از انفجار مواد محترقه شدند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید