نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اهمیت و نقش آموزش و پرورش در گسترش فرهنگ قرآنی ، گفت: آموزش و پرورش باید فعالیت قرآنی را در حوزه خود با جدیت بیشتری دنبال کند.

، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی دوشنبه در جلسه توسعه فرهنگ قرآن در هرمزگان ، اظهار داشت: همه امکانات و نیروی کافی و متخصص و به ویژه استعدادهای خوب برای یادگیری احکام قرآنی و اسلامی در آموزش و پرورش فراهم می باشد.
وی با تاکید بر توجه بیشتر دولتمردان به توسعه فرهنگ قرآنی افزود : دولتمردان باید با تزریق اعتبارات کافی موجبات رونق بخشی به حوزه فرهنگ قرآنی را بیش از پیش فراهم سازند زیرا با اعتبارات اندک نمی شود توقع زیادی از فعالان قرآنی داشت .
امام جمعه بندرعباس با اشاره به فعالیت موسسات قرآنی و نقش آنها در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه ، گفت : نباید با ایجاد موسسات قرآنی متعدد و زیاد کیفیت کار آنها را تقلیل دهیم و برنامه ریزی در این بخش باید به گونه ای انجام شود که امکان خدمات دهی مستمر و حمایت از آنها امکان پذیر باشد .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این جلسه با بیان اینکه اعتبارات حوزه قرآن و عترت قطره چکانی است، گفت : در این حوزه مهم باید بیش از اینها اعتبارات اختصاص داده شود و با اعتبارات قطره چکانی ، کار بسیار سخت ، دشوار و حمایت ها مقطعی خواهد بود .
علیرضا درویش نژاد اضافه کرد : هرمزگان به عنوان یک استان مرزی و گسترده در آماج هجمه های فرهنگی و دینی قرار دارد و لازم است اعتبارات کافی برای توسعه فرهنگ قرآنی در اختیار استان قرار گیرد .
وی ضمن انتقاد از نحوه توزیع اعتبارت عنوان کرد : توزیع اعتبارات قرآن و عترت نباید بر اساس جمعیت باشد بلکه باید شرایط خاص استان مرزی و استراتژیک بودن آن را نیز لحاظ کرد .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تاکید کرد: برای سال آینده لازم است از طریق نمایندگان استان لایحه ای به مجلس ارائه و سقف اعتبارات قرآنی استان را افزایش و به تصویب رساند .

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید