سرپرست اداره کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش 17 درصدی درآمد 11 ماهه سال 95 گمرک منطقه آزاد قشم نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم هرمز امیری با بیان این مطلب گفت: 46 درصد این میزان از فعالیت گمرک براساس مصوبه 15 درصد و ٥٤ درصد باقی مانده از درآمد سایر مجوزها و رویه ها حاصل شده است.
وی ادامه داد: در همین مدت تعداد فروش برگ سبز 36 درصد، خروج موقت 293 درصد، صادرات مجدد 16 درصد و واردات 15 درصد به میزان 56 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته اند.
امیری همچنین از صادرات نخستین محصولات تولیدی شهرک صنعتی طولا به بندر خصب عمان از طریق بندر بهمن در سال 95 سخن گفت و اضافه کرد: تجهیزات ساختمانی از جمله درب و پنجره از مهمترین کالاهایی هستند که از بندر بهمن به بندر خصب کشور عمان صادر شده اند.
وی از رکوردشکنی تخلیه و بارگیری کانتینرهای ترانشیب در بندر بهمن قشم خبر داد و افزود: برای نخستین بار استفاده از دو دستگاه ریچ جهت تخلیه و بارگیری و ساماندهی نظم کانتینرها تا 4 طبقه روی هم انجام پذیر شده است.
به گفته امیری: تعداد کانتینرهای ورودی به بندر بهمن نیز 40 درصد افزایش داشته و جمعاً پنج هزار و 859 کانتینر به اسکله بهمن وارد شده است.
سرپرست اداره کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ساماندهي درب خروج گمرک بهمن، اضافه کرد: با توجه افزايش زمان ساعت كار، خروج کامیونت های حامل بار پنج درصد رشد داشته و به تعداد 36 هزار و 600 دستگاه رسید.
وی ادامه داد: با خروج ٣٥٦ دستگاه کامیونت حامل بار از درب خروج در یک روز رکورد جدیدی نیز به ثبت رسید.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید