اقتصاد مبتنی بر علم، توان مقابله با بحران ها را دارد/ آغاز جنبش فناوری در کشور

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: اقتصاد مبتنی بر علم و فن آوری توان مقابله در بحران های مختلف را دارد و می تواند رشد اقتصادی کشور را سرعت بخشد.
خسرو پیری روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری پانزدهمین همایش ملی روسای پارک ها و مراکز رشد سراسر کشور و  در قشم، با بیان اینکه پارک های علم و فناوری به تدریج در حال رسیدن به نقطه بلوغ هستند و اقتصاد جوان و پایداری را در کشور شکل داده اند، افزود: اقتصاد نوپای این مراکز به زودی اقتصاد کلاسیک و سنتی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
وی ادامه داد: جنبش فناوری که در این مجموعه ها آغاز شده بستر مناسبی برای تبدیل ایده های جوانان به ثروت و سرمایه ملی است و از فرار مغزها و مهاجرت پیشگیری می کند.
پیری گفت: پارک های علم و فناوری و مراکز شده نقاط استراتژیک اقتصادی مخصوصا در استان های کمتر توسعه یافته هستند و در دنیای پیش رو توسعه بدون حمایت از این مراکز امکانپذیر نخواهدبود.
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم صادرات برخی محصولات دانش بنیان از این استان ها به خارج از کشور را گواه این مدعا دانست و اضافه کرد: شرکت های دانش بنیانی وجود داشته اند که با 100 میلیون ریال کمک پارک علم و فناوری توانسته اند 600 شغل پاره وقت ایجاد کنند.
بنا به این گزارش پانزدهمین همایش ملی روسای پارک ها و مراکز رشد سراسر کشور از دوم اسفندماه آغاز و تا پنجم این ماه ادامه دارد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید