كارگاه آموزشي مدیریت مصرف آب با هدف ترويج راهكارهاي مصرف بهينه و تغيير الگوي رفتار مصرفي از طريق آموزش، با حضور دبيران مطالعات اجتماعي و امور پرورشي شهرستان ميناب، معاون بهره برداري آبفاي هرمزگان، فرماندار ، مدير آموزش و پرورش و رئيس شوراي شهر ميناب در محل سالن آمفي تئاتر دانشكده فني و حرفه اي اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب استان، در این همایش “عاطفه باغستانی” مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد آبفاي هرمزگان با اشاره به نقش تاثير گذار معلمان بر فرهنگ سازي مديريت مصرف، گفت: دبيران بواسطه ارتباط مستقيم با دانش آموزان، به عنوان ظرفيتي تاثيرگذار محسوب مي شوند كه تلاش داريم براي انتقال پیام های آموزشی با محتواي ضرورت نهادينه سازي فرهنگ صرفه جويي به جامعه هدف (دانش آموزان – والدین)، از این ظرفيت موثر در عرصه تعلیم و تربیت نسل جديد استفاده نماييم.

وي در ادامه ضمن ارائه گزارشي از وضعيت منابع آبي كشور و بويژه شرايط بحراني منابع آبي استان هرمزگان، بر ضرورت تغيير الگوي رفتار مصرفي در خانواده ها تاكيد كرد. مهندس باغستاني همچنين به بيان روش ها و راهکارهای عملی مدیریت مصرف و ضرورت آموزش بهينه سازي مصرف در سطح مدارس پرداخت.

در ادامه “ابوذر مهدي نخعي” فرماندار وپژه ميناب با اشاره به منابع آبي محدود در استان و افزايش مصرف آب ، تصريح كرد: در بحث مصرف انرژي ، بد مصرف و بد فرهنگ هستيم كه اين حاصل فرايند غلط آموزشي بوده و ضروريست در راستاي ترويج فرهنگ صحيح مصرف از پايه ابتدائي قدم هاي موثرتري برداشته شود. وي افزود: سمت و سوي سيستم آموزشي ما بايد در جهت حساس نمودن نسل جديد نسبت به محدوديت منابع انرژي باشد .

“نخعي” استمرار در برگزاري كارگاه هاي آموزشي اينچنيني را ضروري خواند و گفت: دغدغه آب بايستي به يك مطالبه ملي و عمومي تبديل شود و اين نسل به عنوان امانت در دست ما بايد براي چنين مطالبه اي تربيت شوند تا نسلي بافرهنگ و دغدغه مند نسبت به مسائل اجتماعي شوند.

“زائري” رئيس شوراي شهر ميناب نيز استفاده از ظرفيت دبيران مطالعات اجتماعي و امور پرورشي را در تغيير الگوي رفتار مصرفي بسيار موثر دانست و گفت: بحران آب مسئله اي سياسي و اجتماعي است كه در صورت غلفت به بحران انساني منجر خواهد شد . وي افزود: ضروريست البفاي نگرش به اين مهم از سوي معلمان و بويژه دبيران علوم اجتماعي و پرورشي اصلاح و فرهنگ مصرف بهينه در بين دانش آموزان و خانواده ها نهادينه شود . زائري تاكيد كرد : فرزندان ما بايد ياد بگيرند فارغ از نگاه فردي به مسئله آب، نسبت به حفظ منابع آبي محدود براي نسل هاي آينده نيز دغدغه مند باشند.

در پایان این همایش به برترين هاي بخش كاريكاتور ، نقاشي و شعار صرفه جويي در مصرف آب ، جوایزي اهدا شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید