پلیس انگلیس، بر اساس گزارش منتشر شده در روز چهارشنبه، در طی 5 سال گذشته حداقل 22 میلیون پوند (در حدود 28 میلیون دلار ) به خبرچین‌هایش جهت دریافت اطلاعات پول داده است.

، براساس گزارش شبکه 5 رادیو بی‌بی‌سی’، پلیس متروپلیتن لندن نیز از سال 2011 تا 2016 میلادی در کل 5.2 میلیون پوند به خبرچین‌هایش پول داده است که در این زمینه در صدر نیروهای پلیس در کل بریتانیا قرار دارد.
براساس گزارش ‘بی‌بی‌سی’، برخی از منتقدان می‌گویند پلیس انگلیس با وجود پرداخت این مبلغ سنگین، نتوانسته است چرخه ‘جرم و جنایت’ را متوقف کند اما ‘شورای رییسان پلیس ملی انگلیس'( ان پی سی‌سی )ضمن دفاع از این اقدام، آن را ‘تاکتیکی مقرون‌به‌صرفه’ برای مقابله با جرایم توصیف کرده است.
یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس نیز در واکنش به گزارش ‘بی‌بی‌سی’، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که این یک مساله عملیاتی برای پلیس به شمار می‌آید.
براساس گزارش شبکه 5 رادیو بی‌بی‌سی که براساس قانون ‘آزادی اطلاعات’ موفق شده است به این داده‌ها دست یابد، پول پرداختی به خبرچین‌ها از ‘چند پوند’ برای دادن اطلاعات اولیه تا ‘چندین هزار پوند’ برای کمک به متلاشی کردن جرائم سازمان‌یافته، متفاوت بوده است.
به گزارش ‘بی‌بی‌سی’، این پول‌های پرداختی به خبرچین‌ها دربرگیرنده موارد متفاوتی ازجمله کمک به حل و یا جلوگیری از جرائم از جمله قتل، تروریسم، خشونت‌های جنسی و نیز کشف موارد دزدی یا قاچاق مواد مخدر بوده اس

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید