– فرمانده انتظامی هرمزگان از دستگیری متهم فضای مجازی با یک میلیارد و 350 میلیون ریال کلاهبرداری در شهرستان بندرعباس با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان خبر داد.

 از پایگاه خبری پلیس، سردار عزیزالله ملکی یکشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا با رصد فضای مجازی و بررسی شبکه های اجتماعی متوجه شدند فردی با ایجاد پروفایل و ترغیب افراد به دوستی و تعیین شرایط برای درخواست آنان ، اقدام به کلاهبرداری از آنها می کند.
وی با بیان اینکه پس از انجام استعلام های مختلف، مالک این شماره شناسایی و مشخص شد ‘ bts ‘ خط فوق در شهرستان میناب است، افزود: در بررسی ها معلوم شد 13 هزار و 950 شماره سیم کارت طی دو ماهه اخیر با تلفن شخص کلاهبردار تماس پیامکی از سراسر کشور داشته اند.
سردار ملکی اظها کرد: با اقدامات فنی و تحقیقاتی پس از چندین روز تلاش، متهم شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک اقدام پلیسی دستگیر شد.
وی بیان داشت: متهم که ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری بود در نهایت اعتراف کرد با ایجاد صفحه پروفایل در شبکه های اجتماعی با شگردهای خاص و معرفی خود با اسم های زنانه، طعمه های خود را به صفحه شخصی کشانده و با ترغیب به برقراری رابطه اقدام به دریافت شارژ 100 هزار ریالی و 50 هزار ریالی می کرد.
فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات جامع و استعلام از مخابرات مشخص شد که این کلاهبردار حرفه ای از این طریق مبلغ یک میلیارد و 350 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، خاطرنشان کرد: وی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق با قرار وثیقه یک میلیاردی روانه زندان شد

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید