جادری.استاندار هرمزگان
بندرعباس – استاندار هرمزگان گفت: شرایط منحصر به فرد استان هرمزگان ایجاب می کند کشورهای دارای صنایع بزرگ از جمله کشتی سازی و حمل و نقل در این استان سرمایه گذاری کنند.

، جاسم جادری چهارشنبه شب در دیدار با سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران، فرانسه را کشوری پیشرفته و تاثیرگذار در اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل دانست و با اشاره به ظرفیت های استان هرمزگان، بیان داشت: با توجه به موقعیت و امکانات موجود در هرمزگان، کشورهای بزرگ و پیشرفته ای همچون فرانسه می توانند در این استان سرمایه گذاری داشته باشند.

وی ادامه داد: شرایط منحصر به فرد استان هرمزگان ایجاب می کند کشورهای دارای صنایع بزرگ از جمله کشتی سازی و حمل و نقل در این استان سرمایه گذاری کنند.

استاندار هرمزگان به وجود هزاران کیلومتر ساحل، ۱۴ جزیره و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و معادن مختلف در این استان اشاره کرد و افزود: این استان در کنار تنگه استراتژیک هرمز قرار دارد و با در اختیار داشتن بزرگترین بنادر تجاری ایران و انجام ۶۰ درصد تجارت ایران از طریق این استان، دروازه ورودی اقتصاد ایران محسوب می شود.

جادری با اشاره به مشابهت های ایران و فرانسه از جمله در زمینه های فرهنگی و هنری و دموکراسی، خاطرنشان کرد: انتخابات آینده در ایران سی و ششمین انتخابات پس از انقلاب اسلامی محسوب می شود و مردم سالاری دینی در ایران به ثبات نظام و دولت و موقعیت استراتژیک کشور ما کمک کرده است.

وی برجام را از دستاوردهای مهم برای ایران و فرانسه به عنوان یکی از کشورهای مذاکره کننده با ایران دانست و اظهار داشت: پس از برجام شرایط مناسبی برای تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی میان دو کشور ایران و فرانسه فراهم شده است.

استاندار هرمزگان در ادامه پیشنهاد برقراری پیمان خواهرخواندگی میان استان هرمزگان با یکی از استان های کشور فرانسه را ارائه داد و عنوان کرد: پیش از این استان هرمزگان چنین پیمانی را با شهرهایی در کشورهای ترکیه، چین، روسیه و عمان برقرار کرده و با کشور فرانسه نیز می توانیم چنین ارتباطی داشته باشیم و ظرفیت های خوب استان هرمزگان می تواند در راستای منافع دو کشور ایران و فرانسه به کار گرفته شود.

جادری اضافه کرد: در روزهای آینده چهارمین کارخانه تولید فولاد در هرمزگان افتتاح می شود و این استان ۱۵ درصد از تولید فولاد ایران را در اختیار دارد و همچنین صنایع و پالایشگاه بزرگ نفت نیز از دیگر ظرفیت های این استان محسوب می شود.

وی گفت: در زمینه شیلات نیز هرمزگان رتبه نخست صید آبزیان و میگو در ایران را در اختیار دارد و یک مزرعه پنج هزار هکتاری پرورش میگو نیز در این استان در حال احداث است.

استاندار هرمزگان به مشارکت روسیه در احداث نیروگاه حرارتی و مشارکت چین در احداث شهرک صنعتی در هرمزگان اشاره کرد و افزود: کشور فرانسه نیز می تواند در زمینه های مختلف از جمله در احداث شهرک صنایع دریایی و کشتی سازی و گردشگری در هرمزگان مشارکت و همکاری داشته باشد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید