فیر فرانسه در ایران:

کراپ‌شده - فرانسوا سنمو
بندرعباس – سفیر فرانسه در ایران گفت: شرکت های فرانسوی را برای سرمایه گذاری در هرمزگان تشویق می کنم.

، فرانسوا سنسو چهارشنبه شب در دیدار با استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان از موقعیت استراتژیک و استثنایی در منطقه و حتی دنیا برخوردار است، عنوان کرد: این استان و به خصوص بنادر موجود درآن نقشی راهبردی و مهم دارند.

وی با اشاره به ابعاد سیاسی و اقتصادی روابط فرانسه و ایران، افزود: دستیابی به توافق برجام برای دو کشور و حتی دنیا بسیار مهم بود و برجام می تواند به پایداری امنیت منطقه کمک بسیاری داشته باشد و خواسته دولت های ایران و فرانسه اجرای کامل برجام در ابعاد سیاسی و اقتصادی آن است.

سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما شرکت های فرانسوی را تشویق می کنیم در مسیر جدید ایران برای توسعه زیرساخت های این کشور مشارکت داشته باشند و این همکاری می تواند به منافع دو کشور کمک کند.

سنسو با بیان اینکه طی ماه های اخیر همکاری های بسیاری میان شرکت های ایرانی و فرانسوی صورت گرفته است، تصریح کرد: شرکت های خودروسازی پژو و سیتروئن فرانسه قراردادهای همکاری را با شرکت های ایران خودرو و سایپا منعقد کرده اند و از ماه های آینده شاهد تردد مدل های جدید خودروهای فرانسوی در ایران خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طبق قرارداد شرکت ایرباس با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز نخستین هواپیمای ایرباس به ایران تحویل داده شد و شرکت بزرگ نفت و گاز توتال نیز قرار است در توسعه میادین نفت و گاز در ایران مشارکت کند و همچنین این شرکت خرید نفت از ایران را از سر گرفته است.

سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی هدف خود از سفر به هرمزگان را آشنایی با ظرفیت ها و زمینه های همکاری در این استان دانست و بیان داشت: در این سفر با ابعاد گسترده فعالیت های اقتصادی و صنعتی در این استان از جمله در کشتی سازی ایزوایکو و بندر شهید رجایی آشنایی پیدا کردم و از برخی فعالیت های بزرگ در این منطقه شگفت زده شدم.

سنسو با اشاره به ظرفیت های آبزی پروری و شیلاتی هرمزگان، اضافه کرد: در زمینه های مختلف می توانیم در هرمزگان همکاری و مشارکت داشته باشیم و فرصت های بسیاری در هرمزگان وجود دارد که شرکت های فرانسوی را برای سرمایه گذاری و مشارکت در این استان تشویق می کنم و تلاش می کنم ظرفیت های این استان را شرکت های فرانسوی معرفی کنم.

وی گفت: از برقراری پیمان خواهرخواندگی میان هرمزگان و یکی از استان های فرانسه نیز استقبال می کنم و در این زمینه بررسی های لازم را انجام خواهیم داد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید