بندررعباس – رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: صنایع نسبت به توسعه و آبادانی شهر بندرعباس وظیفه دارند و باید حق اجتماعی خود را ادا کنند.

پرویز در پاسخ به این پرسش که چرا گرفتن عوارض آلایندگی از صنایع غرب در شورای اخیر پیگیری نشده است، گفت: از آغاز فعالیت شورای چهارم، جلسه ای در خصوص حق السهم شهر بندرعباس از عوارض آلایندگی با تمامی مدیران صنایع غرب شهر بندرعباس برگزار کردیم.

وی بیان داشت: تا پیش از اجرایی شدن قانون تجمیع مالیات ها و عوارض در قالب ارزش افزوده، شهرداری ۵۰ درصد حق آلایندگی از صنایع و واحدهای تولیدی را به صورت مستقیم دریافت می کرد و۵۰ درصد مابقی به حساب دولت واریز می شد.

سالاری افزود: اکنون حق آلایندگی شهرداری به ۳۰ درصد کاهش یافته است که این رقم پس از واریز به خزانه دولت تخصیص می یابد، در زمان تخصیص به شهرداری حوزه های دیگر همچون فرهنگ، آموزش و بهداشت هم از این عوارض سهم می برند.

وی ادامه داد: با پیگیری ها صورت  گرفته در اولین سال فعالیت شورای چهارم (سال ۹۳) مبلغ ۶۰ میلیارد و در سال گذشته ۹۰ میلیارد تومان از محل عوارض دریافتی صنایع غرب شهر بندرعباس به حساب شهرداری واریز شد.

رئیس شورای شهر بندرعباس با اشاره به این نکته که صنایع غرب شهرهم باید در آبادانی و توسعه بندرعباس نقش داشته باشند، اظهار داشت: در جلسه مشترک اعضای شورای شهر با مدیران صنایع غرب شهر بندرعباس پیشنهاد شد تا هر کدام از صنایع به نام خود احداث یک پارک جنگلی در بندرعباس را به عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه احداث هفت پارک جنگلی به عهده شهرداری بندرعباس گذاشته شده است، عنوان کرد: سعی شده صنایع در بخش زیبا سازی شهر و ورودی ها همکاری بیشتری داشته باشند.

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: مدیران با ادعای اینکه کارخانه های ما خارج از شهر قرار گرفته اند از زیر بار پرداخت حق آلایندگی به شهرداری بندرعباس شانه خالی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: میانگین جمع آوری زباله در بندرعباس با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر، روزانه ۳۲۰ تن است که معادل جمعیت یک شهر یک میلیون نفری تولید زباله داریم.

سالاری با اشاره به اینکه خانواده های کارکنان صنایع در شهر بندرعباس زندگی می کنند و از خدمات و امکانات شهری بهره مند می شوند، گفت: از صنایعی که نمی توانند عوارض پرداخت کنند خواسته ایم در شهر برای خانواده کارکنان خود فرهنگسرا، کتابخانه، زمین ورزشی یا استخرشنا احداث کنند، که در این زمینه توافقاتی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر این که بندرعباس نیاز به کمک دولت ندارد، گفت: اگر دولت مازاد وصولی استان که ۴۰۰ میلیارد تومان است را به استان برگرداند بخش عمده ای از مشکلات حل خواهد شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید