دبیرعلمی بخش جراحی دهان، فک و صورت یازدهمین کنگره دندانپزشکان عمومی ایران گفت:جراحی دندان عقل در سن ١٧ تا 25 سالگی و برای افرادی پیشنهاد می شود که تاج دندان آنها تشکیل و قسمتی ازآن یا تمام تاج در داخل حفره دهان مشهود شده است.

تصویر بهترین سن برای جراحی دندان عقل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از انجمن دندانپزشکی عمومی ایران، دکترعلیرضا جهانگیرنیا در یازدهمین کنگره دندانپزشکان عمومی ایران افزود: اما در سنین بالای 30 سال اگر دندان عقل عفونت و کیست نداشته باشد و موجب آسیب، درد و تورم در دهان نشود ، پیشنهاد می شود که از دهان خارج نشود.
وی بیان کرد:دراین سنین استخوان فک متراکم شده و اگر دندان عقل مشکلی ایجاد نکند ، نیازی به جراحی و خارج کردن دندان نیست.
دکتر جهانگیرنیا افزود:اما اگر نیاز به جراحی دندان باشد، باید دندان پزشکان عمومی متبحر یا متخصصان جراحی دهان ، فک و صورت این کار را انجام دهند.
دبیر علمی بخش جراحی دهان فک و صورت کنگره یازدهم دندانپزشکان عمومی ایران گفت : علت نامگذاری دندان عقل این است که دیرتر از سایر دندان ها و در زمان عاقل و بالغ بودن فرد رویش می کند.
دکتر جهانگیرنیا افزود:چون دندان عقل دیرتر درمی آید ، یا با زاویه خارج می شود یا دچار پوسیدگی می شود و معمولا در فک جایی برای رویش آن وجود ندارد و از طرفی نقش زیادی نیز در جویدن ندارد ، لازم است که از حفره دهان خارج شود .
وی ادامه داد : اگر در فردی فک برای دندان عقل جانداشته باشد یا پوسیدگی ایجاد شده باشد و ترمیم به نفع دندان نباشد ، دندان جراحی یا کشیده می شود.
جهانگیرنیا در خصوص پوشش بیمه ای جراحی دندان عقل اظهار داشت:بیمه های تامین اجتماعی و خدمات درمانی جراحی دندان عقل را پوشش بیمه ای می دادند اما اخیرا این پوشش بیمه ای حذف و فقط کشیدن ساده دندانها تحت پوشش بیمه است. البته برخی بیمه های تکمیلی پوشش می دهند.
یازدهمین کنگره دندانپزشکان عمومی ایران از 22 تا 24 دی ماه در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزاری است .

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید