خبرگزاری فارس: نظارت 43 روحانی بر نحوه ذبح شرعی دام در استان هرمزگان

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان هرمزگان از نظارت 43 روحانی بر نحوه ذبح شرعی دام، طیور، ناظر شرعی صید، مراکز بسته‌بندی و عمل‌آوری و همچنین محموله‌های وارداتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه و دکتر محمد جواد معصومی و رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد خام دامی دامپزشکی استان هرمزگان از کشتارگاه طیور و مراکز عمل‌آوری آبزیان شهرستان پارسیان و بندرلنگه بازدید کردند.

حجت‌الاسلام علی حمزه‌ای هدف از این بازدید را نظارت بر ذبح اسلامی و شرعی و همچنین تولید و استحصال فرآورده‌های حلال دانست.

وی نظارت 43 روحانی بر نحوه ذبح شرعی دام، طیور،ناظر شرعی صید ، مراکز بسته‌بندی و عمل‌آوری و همچنین محموله‌های وارداتی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: نظارت بر ذبح شرعی و رساندن غذای حلال به مردم را از برکات وجود روحانیان در امر نظارت بر ذبح شرعی است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی هرمزگان با تاکید بر اینکه مردم برای استفاده از فراوده‌های خام دامی اطمینان‌خاطر داشته باشند، تصریح کرد: کشتار دام و طیور با نظارت ناظران و ذابحان شرعی انجام می‌شود و دامپزشکی استان هم نظارتی مستقیم بر کشتار دارد.

در ادامه رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد خام دامی دامپزشکی هرمزگان از اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای و دستورالعمل‌های ابلاغی، همچنین نحوه صدور کد رهگیری و مجوزهای حمل مرغ زنده و گوشت مرغ استحصالی، آلایش خوراکی و ضایعات کشتارگاهی بازدید نمودند.

وی ضمن تأکید بر لزوم تسریع تمدید پروانه بهداشتی بر رعایت اصول بهداشتی، آموزش پرسنل و حضور مسئولین فنی بهداشتی اشاره کرد.

معصومی تصریح کرد: بازدید هدفمند از مراکز استحصال فرآورده‌های خام دامی تاکید بر حضور مداوم و موثر مسئولین فنی بهداشتی با اصلاح روند مستند سازی اقدامات بهداشتی مطابق نظام نامه HACCP، اصلاح ساختارهای معیوب و فرسوده مراکز فوق با نظارت هدفمند و برنامه‌ریزی شده تاکید و نظارت مدیریت و کارشناسان دامپزشکی شهرستان بر عملکرد مسئولین فنی بهداشتی و لزوم ارائه گزارش عملکرد بهداشتی به استان را مهم برشمرد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید