مشارکت جدی در کنسرسیوم‌ها افزایش سهم در بازار جهانی را در پی دارد

فولاد بردسیر

قائم مقام سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه به دلیل عدم ارتباط با باشگاه تجارت جهانی سبب افزایش تعرفه‌ها شده است، گفت:مشارکت جدی در کنسرسیوم‌ها افزایش سهم در بازار جهانی را در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس  وبه نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه با حضور مقام‌های کشوری و استان هرمزگان برگزار و فولاد هرمزگان به عنوان صادرکننده نمونه استان هرمزگان معرفی شد.

این مراسم با حضور آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، مدیرکل دفتر اقتصادی کشور عمان در بندرعباس، مشاور وزیر و قائم مقام رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و استاندار هرمزگان در تالار شهید آوینی برگزار شد.

قائم مقام سازمان توسعه تجارت ایران در این مراسم اظهار داشت: اگر بخواهیم سهمی از بازار جهانی داشته باشیم، بایدتغییر رویکرد داشته باشیم زیرا بیشتر سهم سبد صادراتی جهان را خدمات و نرم‌افزارها برعهده دارند.

محمدرضا مودودی افزود: با توجه به آغاز دوران پسانفتی 70 درصد صادرات کشور در سال گذشته در زمینه صادرات غیرنفتی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم ارتباط با باشگاه تجارت جهانی سبب افزایش تعرفه‌ها شده است، بیان‌داشت: اگر خواهان این هستیم که سهم بیشتر و مطمئن‌تری از بازار جهان را در اختیار داشته باشیم باید مشارکت جدی در کنسرسیوم‌ها داشته باشیم.

شرکت فولاد هرمزگان به‌عنوان پیشرفته‌ترین کارخانه فولاد کشور با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و نیروی انسانی مجرب و پرتلاش، محصولات با کیفیت بالا و بازارپسند همچون تولید تختال با ابعاد مختلف از عرض 900 تا 2000 میلی‌ متر و ضخامت‌های 200 و 250 میلی‌متر، باگریدهای خاص همچون X60 از امتیاز بالایی در بخش صادرات برخوردار است.

با در نظر گرفتن اینکه یکی از مهم‌ترین‌ ابزارهای استراتژی توسعه صادرات، برخورداری از مزیت نسبی در مبادلات خارجی است، این شرکت از نظر تولید و همچنین به دلیل مجاورت با آب‌های آزاد شرایط مناسبی برای صادرات دارد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید