مدیرکل دفتر اقتصادی عمان در ایران:

عمان از حضور بازرگانان ایران استقبال می‌کند

خبرگزاری فارس: عمان از حضور بازرگانان ایران استقبال می‌کند

مدیرکل دفتر اقتصادی عمان در ایران گفت: عمان از حضور سرمایه‌گذاران و بازرگانان ایرانی در زمینه‌های مختلف استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عماد خمیس الشکیلی صبح امروز در نشستی با فعالان اقتصادی استان هرمزگان اظهار کرد: کشور عمان به واسطه روابط دیرینه و مستحکم با ایران خواستار گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی است و سرمایه‌گذاری در این کشور را با شرایط ویژه‌ای تسهیل کرده است.

وی با بیان اینکه ایجاد خط دریایی میان خصب – قشم و ایجاد شرکت حمل و نقل دریایی میان ایران و عمان یک حرکت مهم اقتصادی به شمار می‌رود که زیرساخت لازم برای گسترش همکاری‌های اقتصادی را تکمیل کرده است، افزود: شاهد افزایش تجارت و مبادله کالا میان ایران و عمان هستیم.

مدیرکل دفتر اقتصادی عمان در ایران خاطرنشان کرد: بازار و عرصه اقتصادی در عمان بر پایه سیاست‌های اقتصاد آزاد بنا شده است و امکان موفقیت تجار و بازرگانان ایران در بازارهای عمان به دلیل وجود شرایط مناسب برای انتقال کالا و خدمات بالا است چون مزیت همسایگی به این توفیق کمک می‌کند.

خمیس الشکیلی ادامه داد: ایجاد فرصت‌های برابر میان زنان و مردان در عمان موجب شده تا سرمایه‌های انسانی در این کشور به سمت رشد و پیشرفت به حرکت درآیند و سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیقات علمی و کاربردی نیز در کشور عمان به طور ویژه‌ای از سوی حاکمیت ما مورد حمایت واقع می‌شود.

وی همچنین به معافیت 5 ساله سرمایه‌گذاران از پرداخت مالیات بر درآمد در عمان خبر داد و گفت: این معافیت بر پایه مجموعه شرایطی قابل تمدید است.

مدیرکل دفتر اقتصادی عمان در ایران تصریح کرد: فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در زمینه بهداشت و درمان، لجستیک دریایی، فولاد، معدن، زمینه‌های مالی و … در عمان وجود دارد و امکانات خوبی برای ارائه به سرمایه‌گذاران ایرانی ایجاد شده است که امیدواریم بتوانیم با همکاری دو کشور شاهد تحقق آن باشیم.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید