شخصیت محبوب و مذهبی غرب هرمزگان درگذشت

بندرعباس-ایرنا-سید محمد علی توانا معروف به ‘متولی’ که به عنوان یکی از چهره های محبوب ، مورد اعتماد و معنوی شهرستان بستک و غرب هرمزگان شناخته می شد ، بامداد سه شنبه دعوت حق را لبیک گفت.

وی که به عنوان ‘سید گوده ای ‘نیز شناخته می شود، متولد سال 1275هجری شمسی بود و درگذشت این شخصیت فرهنگی و مذهبی در سن 120سالگی به عنوان فوت مسن ترین فرد هرمزگانی ثبت شده است.
مرحوم سیدمحمدعلی توانا که ازبزرگان اهل سنت شافعی در جنوب کشور بود، همواره به عنوان چهره ای وحدت آفرین بین مردم شیعه و اهل سنت مطرح و از جایگاه ویژه ای بین مردم برخوردار بود.
زنده یاد سید محمد علی توانا از سن 35 سالگی تا زمان فوت، تولیت آستانه چاه بنارد را بر عهده داشت و در جهت کمک به محرومان و درماندگان و اطعام میهمانان و عمران و آبادی منطقه از جمله کمک به شبکه برق رسانی ، ایجاد درمانگاه ، مساجد ، ساخت آب انبار و مدارس و بسیاری از خدمات عام المنفعه تلاش می کرد.
در منطقه چاه بنارد هرمزگان مقبره ای وجود دارد، که متعلق به امامزاده سید محمد منصـور از بزرگان و ســاداتی است که حدود 700 سال پیش در منطقه گـــوده زندگی می کرده و همچون سایر نوادگان و فرزندان رسول اکرم(ص) از پرهیزکاران و نیکوکاران عصر خود بوده است.
چاه بنارد یا شاه بنارد روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بستک درغرب استان هرمزگان است که در 30 کیلومتری شمال شرقی شهر بستک قرار دارد.
پیکر این شخصیت محبوب ،سه شنبه در بندرعباس تشییع و جهت خاکسپاری به زادگاهش در شهرستان بستک منتقل شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید