عضو شورای شهر بندرعباس:

بندرعباس یک شهر ثروتمند اما لاغر و نحیف است

خبرگزاری فارس: بندرعباس یک شهر ثروتمند اما لاغر و نحیف است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بندرعباس درآمدهای کلان فراوانی برای کشور کسب می‌کند اما به واقع مانند یک ثروتمند لاغر و نحیف می‌ماند که سهمی از ثروت خود نمی‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کیانوش جهانبخش شامگاه دوشنبه در نشست شورای شهر بندرعباس با مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان اظهار کرد: شهر بندرعباس سالانه چندین هزار میلیارد تومان درآمد برای کشور کسب می‌کند اما سهمش از این درآمدها به قدری ناچیز است که عملا توسعه شهر ابتر مانده و بندرعباس به مثابه یک فرد ثروتمند اما لاغر و نحیف درآمده است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم دولت نگاه ویژه‌ای به استان هرمزگان در زمینه سهمش از درآمدهای مالیاتی و عوارض گمرکی و … داشته باشد، افزود: جلب این نگاه به همت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وابسته است که همت بیشتری در ارتباط‌گیری با وزرا و مسؤولان عالی اقتصادی کشور داشته باشند و این وضعیت را اصلاح کنند.

عضو شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: بندرعباس لقب‌های مختلفی نظیر پایتخت اقتصادی و تجاری ایران گرفته اما جلوه و چهره شهر در شأن مردم این منطقه و دیار نیست و هنوز برای ساخت چند پل روگذر در بندرعباس با مشکل جدی اعتباری مواجه هستیم.

جهانبخش همچنین از مسؤولان اداره‌کل امور مالیاتی استان هرمزگان خواست تا آمار دقیق وصولی مالیات و عوارض ارزش افزوده و سهم استان هرمزگان از این درآمدها را به شورای شهر اعلام کنند تا نمایندگان مردم در شورا نیز بتوانند از طرق مختلف پیگیر اختصاص سهم واقعی مردم استان و شهرستان شوند.

وی ادامه داد: هزینه‌کرد اعتبارات در استان هرمزگان و شهر بندرعباس نه تنها منجر به توسعه منطقه‌ای خواهد شد بلکه با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی این شهر در زمینه توریسم و دیگر بخش‌ها، رشد ملی را نیز بدنبال دارد.

عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: صنایع غرب شهر بندرعباس که حاضر نیستند کوچکترین نقشی در توسعه شهر بندرعباس ایفا کنند اما لااقل نمایندگان استان پیگیر سهم قانونی بندرعباس از عوارض و مالیاتی باشند که توسط این صنایع پرداخت می‌شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید