بندرعباس – ایرنا – استاندار هرمزگان گفت : 667 درخواست واحدهای تولیدی تا کنون در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفته که 615 مورد به بانک ها ارجاع و به 416 واحد نیز تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، جاسم جادری دوشنبه شب در سی و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان افزود: این در حالی است که سهمیه مقرر شده برای استان 302 واحد بوده است.
وی از تلاش و اهتمام بانک های هرمزگان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی قدردانی کرد و ادامه داد : نقش محوری بانک های دولتی در تامین مالی اقتصاد کشور روز به روز نمایان تر می شود و محوریت پیشرفت اقتصاد باید توسط تسهیلات بانکی انجام شود.
به گزارش ایرنا استاندار هرمزگان همچنین بر لزوم توجه به تولید صادرات محور تاکید کرد و اظهار داشت : باید بتوانیم با افزایش صادرات، ارز وارد کشور کنیم.
جادری اضافه کرد : در این راستا صندوق توسعه ملی با مصوبه خوبی، نرخ سود تسهیلات ریالی این صندوق را به 11 درصد و در مناطق محروم به هفت درصد کاهش داده است که این امر می تواند موجب جهش در صادرات غیرنفتی شود.
وی با اشاره به تک رقمی شدن نرخ تورم در کشور، افزود : کاهش تورم ناشی از ثبات و آرامش درون بازار بوده و در کنار آن باید به طور تدریجی از رکود نیز خارج شویم.
به گفته این مقام مسئول ، خروج از رکود با جذب تسهیلات بانک ها برای تولید و ایجاد رونق و اشتغال میسر می شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید