استاندار هرمزگان:

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان با بیان اینکه به دنبال مهار روان آب ها در استان هستیم، گفت: سالانه بین 400 تا 500 میلیون مترمکعب روان آب ناشی از بارندگی ها در استان به هدر می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جاسم جادری عصر دوشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان هرمزگان اظهار داشت: با توجه به بحران کم آبی در استان، مهار این روان آب ها از اهمیت بالایی برخوردار است و در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور این موضوع را به وی گزارش دادیم.
وی با تاکید بر اینکه این روان آبها نیازمند کنترل است، افزود: باید متولیان امر را نسبت به سد سازی و سایر روش ها برای کنترل این روان آب ها متقاعد به سرمایه گذاری کرد.
جادری با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان عادی نیست و این رویه خواهان تدبیر و بلند اندیشی است، خاطرنشان کرد: طرح هایی که در راستای صرفه جویی در مصرف آب و تقویت بخش کشاورزی و اقتصاد مقاومتی باشد، مورد حمایت و تایید دولت قرار می گیرد.
وی در این نشست به طرح ایجاد شهرک گلخانه ای هزار هکتاری در هرمزگان و انعقاد تفاهم نامه با شرکت شهرک های کشاورزی کشور نیز اشاره کرد .
استاندار هرمزگان تاکید کرد:از اینگونه طرح ها در حد توان حمایت می کنیم چون بهترین روش اجرای اقتصاد مقاومتی حمایت از اینگونه طرح هاست.
جادری با بیان اینکه نشست های این شورا باید هدفمند و منجر به نتیجه شود، اظهار داشت: مصوبات این شورا به مرکز نیز ارسال و در شورای ملی آب در مورد آن بحث می شود که می تواند به سود استان باشد.
لازم به ذکر است، استان هرمزگان بیش از 17 سال است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و هم اکنون به گفته مسئولان حوزه آب این استان، وضعیت منابع آبی هرمزگان اصلا عادی نبوده و از 54 دشت این استان، 90 درصد با کسری حجم مخزن زیرزمینی مواجه می باشند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید