مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان:

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان تاکید کرد: یکی از ملزومات حرکت در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه حمایت مسئولان و همراهی فعالان اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن زینلی تختی یکشنبه در بازدید مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان از کتابخانه عمومی بندرعباس، اظهار داشت: بسترهای اولیه برای ترویج فرهنگ مطالعه در استان برای تمامی سنین فراهم است.
وی افزود: در همین راستا اداره کل کتابخانه ها مدت سه سال است که در تمام کتابخانه های خود بخش کودک و نوجوان را نیز به صورت تخصصی راه اندازی کرده اما برخلاف انتظارها این بخش مورد استفاده و استقبال قرار نگرفته است.
زینلی تختی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی از سنین پایه، تصریح کرد: به همین منظور در کتابخانه های استان بخش تخصصی کودک و نوجوان راه اندازی شده که در این بخش نه تنها دسته بندی کتاب ها و مجلات مخصوص این رده سنی وجود دارد بلکه تجهیزاتی نظیر میز و صندلی، قفسه های کتاب و دکور محیطی نیز به صورت تخصصی برای رده سنی کودک و نوجوان طراحی و اجرا شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان ارتقای شاخص های کتابخانه ای و ترویج فرهنگ مطالعه مفید را ضروری دانست و گفت: انسان ها باید در هر سنی مطالعه کنند تا سطح آگاهی و بینش آنها افزایش یابد.
زینلی تختی افزود: باید برای رفع معضلات اجتماعی، علاوه بر توسعه زیر ساخت های اولیه، توسعه زیرساخت های فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی را مورد توجه قرار داد.
وی بیان اینکه جذب حداکثری و ترویج فرهنگ مطالعه مفید از مهم ترین اهداف نهاد کتابخانه های عمومی است، اظهار کرد: افزایش میزان توانمندی های علمی جوانان و نوجوانان با توسعه فرهنگ کتابخوانی حاصل می شود.
زینلی تختی بر ضرورت ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تأکید و اضافه کرد: امروزه با گسترش فضای مجازی جوانان کمتر به کتاب و کتابخوانی روی می آورند.
وی ادامه داد: لذت کتابخوانی باید با برگزاری برنامه های مختلف به نسل جدید جوانان و نوجوانان منتقل شود زیرا توسعه فرهنگ مطالعه مفید موجب پویایی بیشتر جامعه می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان اظهار امیدواری کرد : در آینده ای نزدیک با همکاری رسانه ها و اطلاع رسانی های عمومی شاهد افزایش عضوگیری باشیم.
بیش از 590 هزار جلد کتاب در 61 کتابخانه استان هرمزگان وجود دارد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید