بندرعباس- ایرنا- مددکار روشندلان انجمن نابینایان و کم بینایان هرمزگان گفت: این انجمن از 184 نابینا و کم بینا تحت پوشش حمایت مالی می کند.

آمنه شجاعی یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: افراد یک نفره 530 هزار ریال، 2 نفره 600 هزار ریال و خانواده های بیشتر از 2 نفر یک میلیون ریال به صورت ماهانه از بهزیستی مستمری دریافت می کنند که جوابگوی نیاز آنها نیست.
وی بیان داشت: امسال 100 کیلوبرگ بریل، 35 دستگاه استیکر، 30 عدد ذره بین و 70 عدد عصا و دیگر تجهیزات توانبخشی در اختیار روشندلان تحت حمایت این انجمن قرار گرفت که خواستار همکاری و حمایت بیشتر از سوی مسئولان متولی و خیران هستیم.
مددکار روشندلان انجمن نابینایان و کم بینایان هرمزگان اظهارکرد: افراد نیکوکار می توانند برای کمک به روشندلان کمک های نقدی خود را به شماره حساب 0107219241007 نزد بانک ملی و شماره کارت 6037691990122434 به نام موسسه روشندلان خلیج فارس واریز کنند.
شجاعی با بیان اینکه هم اکنون 62 دانش آموز و 40 دانشجو تحت حمایت این انجمن درحال تحصیل هستند، یادآورشد: کمک هزینه تحصیل، امکان استخدام روشندلان استان در دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی و ساخت معابر مناسب با محدودیت های روشندلان از مهم ترین نیازهای نابینایان در هرمزگان است.
وی گفت: برای روشندلان عضو انجمن با همکاری خیران و بهزیستی کلاس های ورزشی، آموزشی و مهارت های تحصیلی برگزار می شود.
این مسئول همچنین به موفقیت روشندلان در رشته های ورزشی مختلف اشاره کرد و گفت: گلبال، شطرنج ، دو و میدانی ، پرتاب وزنه ، فوتبال نشسته ، تنیس شادان و شنا از جمله رشته های ورزشی ویژه نابینایان است که این قشر در استان در حوزه های مختلف ورزشی توانستند موفقیت های زیادی در 6 ماه نخست امسال درسطح کشور کسب کنند.
وی درپایان گفت: از پنج هزار افراد نابینا و کم بینای شناسایی شده در هرمزگان، تنها750 نفر در بندرعباس تحت پوشش انجمن هستند که این انجمن آماده پذیرش بیشتر نابینایان و کم بینایان است.
24مهرماه مصادف با 15 اکتبر به نام روز عصای سفید نامگذاری شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید