آفتاب جنوب نیوز:عضوکمیسیون انرژی مجلس،در تشریح آخرین وضعیت واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال گفت:مجتمع آلومینیوم در رقابتی مناسب باید به بهترین پیشنهاددهنده در مزایده واگذار شده در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی برای رسیدگی به این واگذاری دادگاه ویژه ای خارج از مجموعه دولت تشکیل شود.

تشریح آخرین وضعیت واگذاری آلومینیوم المهدی/ سوال از وزیراقتصاد کلید خورد

احمد مرادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح آخرین وضعیت واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال گفت:جلسه ویژه ای در استان برای تعیین تکلیف وضعیت نامناسب کارگاران تشکیل و  45 نفر از کارگرانی که اخراج شده بودند، اخراجشان بی دلیل بوده و دلیل قانع کننده ای برای اخراج آنها وجود نداشت.

نماینده مردم بندرعباس،قشم، ابوموسی،حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درجلسه ویژه مقرر شد که خریدار کارگران را به کار خود برگرداند،افزود:تاکنون این اقدام عملی نشده،اما بر اساس پیگیری ها این موضوع ظرف چند روز آینده رفع می شود.

60 درصد از آلومینیوم کشور در آلومینیوم المهدی و هرمزال تولید می شود

مرادی با بیان اینکه در واگذاری آلومینیوم المهدی به بخش خصوصی به بهانه اجرای اصل 44 ملاحظات قانونی رعایت نشده است، ادامه داد:سوال بنده از وزیر اقتصاد و امور دارایی توسط هیئت رئیسه تایید شده و وزیر باید در کمیسیون اقتصادی پاسخگوی سوال بنده باشد، که قطعا بنده راضی نشده و وزیر اقتصاد باید در صحن پاسخگو باشد، چرا که سرمایه هنگفتی از بیت المال ضایع شده است.

وی با تاکید بر اینکه آلومینیوم المهدی به تمام کشور اختصاص دارد،یادآور شد:60 درصد از تولید آلومینیوم کشور در یک مجتمع خلاصه شده و به صلاح نظام، مردم و بیت المال نیست که به سادگی از کنار این واگذاری گذشت.

آلومینیوم المهدی باید دوباره در مزایده واگذار شود

مرادی با بیان اینکه وزیر اقتصاد در مهلت قانونی باید به سوال پاسخ داده و افکار عمومی را قانع کند، افزود: متاسفانه خریدار مجتمع به انحای مختلف آرامش روحی کارگران را به مخاطره انداخته و جو استان را متشنج کرده است.

وی با اشاره به اینکه آلومینیوم المهدی باید دوباره در مزایده واگذار شود، ادامه داد:در رقابتی مناسب مجتمع آلومینیوم باید به بهترین پیشنهاد دهنده واگذار شود و در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی برای رسیدگی به این واگذاری دادگاه ویژه ای خارج از مجموعه دولت تشکیل شود.

قوه قضاییه پرونده واگذاری آلومینیوم المهدی را به شعبه خاص خارج از مجموعه دولت احاله کند

مرادی، با بیان اینکه قوه قضاییه پرونده واگذاری آلومینیوم المهدی را به شعبه خاص خارج از مجموعه دولت احاله کند، تصریح کرد:این دادگاه هر رایی که در خصوص این پرونده بگیرد،برای ما قابل قبول و پذیرفتنی است.

عضوکمیسیون انرژی مجلس،در تشریح آخرین وضعیت واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال گفت:سوال بنده از وزیر اقتصاد و امور دارایی توسط هیئت رئیسه تایید شده و وزیر باید در کمیسیون اقتصادی پاسخگوی سوال بنده باشد./

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید