سرویس پژوهش بین الملل رفتار نیوز تشریح کرد: با نگاهی گذرا می توانیم ببینیم که چقدر دارند این مانکن ها و الگوهای مجسم صلح وبی جانی که پشت ویترین فروشگاه ها قرار دارد بعد از چند روز در پیاده رو ها جان می گیرند و در قالب چهره های متحرک و واقعی خود نمایی می کنندما احساس می کنیم با یک معصومیت طباح شده و در حال طباح شدن جوانانمان زیر انتشار این مدل های شیطانی تصور ساز از دنیای غرب قرار داریم خانواده ها مواظب باشیدبد معبری باز است.

 

به گزارش سرویس بین الملل پژوهشیپایگاه تحلیلی خبری رفتار نیوزدرعرصه های مواجهه اسلام ناب با نظام سرمایه داری کفر معتقدند: نسبت ما با دشمن امروز مواجهه عملیاتی شده لازم است فعالان عرصه فرهنگ وگفتمان انقلاب اسلام ناب محمدی (ص) هشیار تردر میدان کارباشند روزانه با امواج مختلف اندیشه فرهنگ غربی مواجهیم .

وقتی از فراز تاریخ تغییر و تحولات تاریخ متراکم عبور می کنید به نقاط امید بخش می رسیم روند کلی امید بخش است روند کلی نشانگر این است که انقلاب اسلامی به تدریج در حال گشایش افق های جدیدی است در حال فتح سرزمین های جدیدی است .ما در آستانه تغییر موازنه به نفع اسلام هستیم.این هم یکی ازآن پیامهای امید بخش این تحولات است. درعین حالی که دشمن قوی است .دشمنی که ما با او درگیرهستیم .

 

با نگاهی گذرا می توانیم ببینیم که چقدر دارند این مانکن ها و الگوهای مجسم صلح وبی جانی که پشت ویترین فروشگاه ها قرار دارد بعد از چند روز در پیاده رو ها جان می گیرد و در قالب چهره های متحرک و واقعی خود نمایی می کند که ما احساس می کنیم با یک معصومیت طباح شده و در حال طباح شدن جوانانمان زیر انتشار این مدل های شیطانی تصور ساز و تصویر ساز از دنیای غرب قرار گرفتیم.

 

هر روز دشمن با یک الگو، و مدل ذهنی اطلاعاتی عقیدتی ، فرهنگی و اجتماعی تلاش می کند که به درون تحولات محیط اجتماعی ما نفوذ کند یعنی محیط ، محیط انتشار است، متنوع است یک رخداد سیاسی کوچک در کشور ما و یا یک رویداد سیاسی بزرگ مبنای یک سناریو سازی از سوی دشمنان خارخی و داخلی قرار می گیرد جبهه استکبار کاملا فعال ، به روز عملیاتی  رصد کننده – طراح سناریو پرداز و تاکتیک ساز است.این یعنی همه مشخصه های یک نبرد حقیقی و همه جانبه در جبهه فرهنگی هم همین وضعیت برقرار است.

 

هر روز دشمن با یک الگو ، و مدل ذهنی اطلاعاتی عقیدتی ، فرهنگی و اجتماعی تلاش می کند که به درون تحولات محیط اجتماعی ما نفوذ کند یعنی محیط ، محیط انتشار است، متنوع است، امواج مختلف اندیشه و فرهنگ و الگو و مصداق و مفهوم است ازحرکت در بستر عرفان های کاذب تا حرکت در امتداد  القاعات و شبهه افکنی های دینی تا حرکت در محور تردید افکنی های سیاسی و انتشار انواع مختلف مفاهیم سیاسی تا ارائه الگوهای عینی در تغییر سیمای ظاهری انسان های واقع در محیط انقلاب اسلامی و نظام.

 

شما چقدر دارید می بینید که این مانکن ها و الگوهای مجسم صلح وبی جانی که پشت ویترین فروشگاه ها قرار دارد بعد از چند روز در پیاده رو ها جان می گیرد و در قالب چهره های متحرک و واقعی خود نمایی می کند که ما احساس می کنیم با یک معصومیت طباح شده و در حال طباح شدن جوانانمان زیر انتشار این مدل های شیطانی تصور ساز و تصویر ساز از دنیای غرب قرار می گرفتیم .

 

خصوصیت گسترش کمی و کیفی و ابعادی نبرد وجود خصیصه پیوسته و ثابتی بوده که در توصیف اسلام ناب محمدی ایران و عالم استکبار وجود داشته ودارد بشریت در آستانه یک رخداد و واقعه ی عظیم قرار دارد

در آستانه یک تحول تاریخ ساز، درآستانه یک تغییر سرنوشت ساز که نتیجه نهایی این جدال و مبارزه تعیین کننده مسیر تاریخ اینده بشر خواهد بود به تدریج سرنوشت جهان و تاریخ بشریت از دل یک نبرد همه جانبه و سهمگین و احتمالا طولانی مدت بین اسلام ودنیای استکبار تعیین خواهد شد

دنیای امروز دنیایی است که همه عناصر متراکم قدرت در دو سوی جبهه اسلام وکفر به مرور با تمام ظرفیت و استعداد در آستانه مواجه و مقابل هم قرار گرفتن قرار دارند. نبرد بین جهان اسلام و جبهه استکبار که به شکلی مشخص از مبدا پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز آغاز شده و جریان دارد و به مرور با گسترش درابعاد ودامنه ها و تغییر ماهیت رو به رو شده است.

 

انقلاب اسلامی اولین واقعیتی است که در مسیر تحولات حال و آینده تاریخ عالم وجود دارد یعنی شما اگر پیدایش انقلاب اسلامی تا به امروز را تعقیب کنید به یک واقعیت خواهد رسید و آن واقعیت این است که در هر مقطعی از تاریخ کوتاه ۳۷ ساله انقلاب اسلامی به جلوه ای از قدرت و سناریو و استراتژی دشمنان بزرگ و مستکبران عالم رو به رو بوده است. و هر چه زمان می گذرد در این جبهه همه جانبه تر تکامل یافته تر وسیع تر، پیچیده تر، سخت تر، نزدیک تر، و جدی تر خواهد بود.

 

در آغاز پیروزی انقلاب استکبار عموما به شکلی سخت، سخت افزاری و در نهاد ها و قالب های نیابتی و از فضاهای راهبردی و استراتژیک انقلاب ۱ مورد تهاجم قرار می داد. اولین برخوردهای دنیای استکبار به خصوص آمریکا و عوامل سیاسی وابسته به آن در جدی ترین و قویترین واکنش جنگ تحمیلی بود یک نمایش سخت افزاری از استکبار علیه انقلاب اسلامی در نقطه آغازین تولد و حیات سیاسی اسلام.

 

در مقطعی از تاریخ که بعدر از ۱۴۰۰ سال فرصت انتقال از ذهنیت جوامع به عینیت حاکمیت پیدا کرده بعد به مرور بعد از دفاع مقدس از جنبه سخت افزاری به نبردهای اقتصادی به تهاجمات فرهنگی گسترده به تحریک و دست کاری و ایجاد اغتشاش و آشو ب در سامانه امنیت ملی و داخلی و در نهایت ورود به حوزه یک نبرد علمی برای جلوگیری از موفقیت مدل مجسم انقلاب و اسلام به نام نظام اسلامی و به تدریج حرکت انزوای سیاسی ارعاب نظامی ، عملیات روانی ، تحریم اقتصادی ، توسعه و تکامل پیدا کرد.

 

 

وقتی اشکال مختلف و متنوع سناریوهای برخورد و مواجهه عالم استکبار با انقلاب در این مسیر تحولی فشرده و کوتاه مدت ۳۷ ساله مطالعه می کنید می بینید که در یک روند پیوسته و تساعدی و گسترش یابنده و متغیر و متنوع و پیچیده در ماهیت ، در دامنه در شدت ، درجدیت دارد ایجاد می شود و ما را به تدریج به نقطه یک پیکار همه جانبه سرنوشت ساز در مقابل دشمن سوق می دهد.

 

ما در آستانه ورود به تلاقی دو مرحله از آموزه ها هستیم ما در نقطه ی تقاطع سه حساسیت مهم وتاریخی به سر میبریم . در یکی از حساس ترین و فطیرترین مقاطع تاریخ اسلام و بشریت  که اگر ماپیروز باشیم همه چیز به نفع اسلام ناب است.

 

امروز ما تقریبا با تمام تجلیات و مولفه های اصلی قدرت دشمن درگیر هستیم. درگیری از فضا های راهبردی به محیط عملیاتی منتقل شده است . یعنی دشمن به صورت مستقیم روزانه و روز آمد سناریوهای مختلف برخورد و در شکل عملیاتی تنظیم می کند .

نسبت ما با دشمن امروز مواجهه عملیاتی است جبهه کاملا فعال ، سیال ، پویا ، متغیر ، واقعی و نزدیک است. یعنی امروز شما ملاحظه می کنید که دشمن در حوزه های سیاسی و عملیات روانی کاملا اقتضایی و به روز و بر اساس تغییر مختصات و مشخصات محیط سیاسی عمل می کند.

 

یک رخداد سیاسی کوچک در کشور ما و یا یک رویداد سیاسی بزرگ مبنای یک سناریو سازی از سوی دشمنان خارخی و داخلی قرار می گیرد جبهه استکبار کاملا فعال ، به روز عملیاتی  رصد کننده – طراح سناریو پرداز و تاکتیک ساز است.این یعنی همه مشخصه های یک نبرد حقیقی و همه جانبه در جبهه فرهنگی هم همین وضعیت برقرار است.

 

هر روز دشمن با یک الگو ، و مدل ذهنی اطلاعاتی عقیدتی ، فرهنگی و اجتماعی تلاش می کند که به درون تحولات محیط اجتماعی ما نفوذ کند یعنی محیط ، محیط انتشار است، متنوع است، امواج مختلف اندیشه و فرهنگ و الگو و مصداق و مفهوم است ازحرکت در بستر عرفان های کاذب تا حرکت در امتداد  القاعات و شبهه افکنی های دینی تا حرکت در محور تردید افکنی های سیاسی و انتشار انواع مختلف مفاهیم سیاسی تا ارائه الگوهای عینی در تغییر سیمای ظاهری انسان های واقع در محیط انقلاب اسلامی و نظام.

 

شما چقدر دارید می بینید که این مانکن ها و الگوهای مجسم صلح وبی جانی که پشت ویترین فروشگاه ها قرار دارد بعد از چند روز در پیاده رو ها جان می گیرد و در قالب چهره های متحرک و واقعی خود نمایی می کند که ما احساس می کنیم با یک معصومیت طباح شده و در حال طباح شدن جوانانمان زیر انتشار این مدل های شیطانی تصور ساز و تصویر ساز از دنیای غرب قرار می گرفتیم .

به عینه داریم می بینیم که ارزش های فرهنگی،  مفاهیم متعالی فرهنگ دینی ملی  و انقلابی ما به چه شکل در معرض یک جنگ ناملموس و نامرئی وپیش رونده و قوی و موثر قرار گرفته است.این را داریم و می بینیم.داریم می بینیم که چگونه سنت ها و تعاملات اجتماعی ما در فرایند یک تهاجم قوی جهانی شدن قرارگرفته است.این را داریم می بینیم .این آن اتفاقی است که داریم رویت می کنیم که مرزهای بین جنگ و صلح فرو پاشیده است در عین حالی که در آرامش زندگی میکینم ولی عناصر قدرتمند ، فرهنگ ساز و اندیشه ساز و مکتب ساز و الگوساز دشمن دارد عمل می کند.

و به تناسب ما هم در مقابل آن دارای سناریو ، دارای استراتژی ، دارای عمل و عملیات ضرورت مواجهه هستیم .این نبرد بسیار سنگین و سخت و نیازمند درک « جاهدو فی الله حق جهاده هو جتباکم ما جعل علیکم فی الدین هرج    اینجا باید آنگونه که شایسته است جنگید یعنی ما در شرایط چنین نبردی به سر میبریم .

وقتی از فراز این تاریخ این تغییر و تحولات این تاریخ متراکم عبور می کنید به نقاط امید بخش می رسیم روند کلی امید بخش است . روند کلی نشانگر این است که انقلاب اسلامی به تدریج در حال گشایش افق های جدیدی است. در حال فتح سرزمین های جدیدی است .

ما در آستانه تغییر موازنه به نفع اسلام هستیم.این هم یکی ازآن پیامهای امید بخش این تحولات است. درعین حالی که دشمن قوی است .دشمنی که ما با او درگیرهستیم

وقتی روند توازن قوا و تحولات موازنه قوا را بین انقلاب و اسلام را از یک سو و این دشمن قدرتومند از سوی دیگر نگاه می کنیم. میبینیم که روند به مفهوم تغییر یک کمیت یا پدیده نسبت به زمان قدرت دشمن در حال افوال است ، قدرت دشمن در حال زوال است .

آن شکوه و همینه و آن جاذبه  و آن قدرت ارعاب دشمن در حال افت تدریجی است و از سوی دیگر منحنی قدرت یابی انقلاب اسلامی در حال صعود است یعنی نسبت موازنه در طول زمان به نفع اسلام در حال تغییر است .هرچند در یک لحظه از زمان شرایط از لحاظ مولفه های قدرت به نفع دشمن نشان داده می شود. شما هرچه نگاه می کنید میبینید که دشمن در حفظ متصرفات خود دچار مشکل شده است .

لنگرهای ژئوپولوتیک و تکیه گاه های راهبردی خود را از دست داده است. هرچه سرمایه گذاری فرهنگی و سیاسی در جهان اسلام انجام داده همه اینها در جهان امروز تبدیل به یک اعتراض به یک انقلاب  و به یک بیداری سیاسی گسترده و جهانی شده در سطح دنیای جهان اسلام تبدیل شده است.

دشمن قادر نبوده است سرمایه گذاریهای سیاسی و فرهنگی  در جهان اسلام انجام داده را به سرانجام برساند همه اینها در جهان امروز تبدیل به یک اعتراض ، به یک انقلاب ، به یک بیداری سیاسی گسترده و جهانی تبدیل شده است.

 

دشمن قادر نبوده است سرمایه گذاریهای سیاسی و فرهنگی و امنیتی و اقتصادی  و اجتماعی و فکری و علمی خود را به یک منفعت پایدار و قابل دفاع تبدیل کند. سطوح نخبگی و روشن فکری در دنیای اسلام بیدار شده است . ملتها در لایه زیرین حکومتها در حال به هم پیوسته شدن هستند آرمان ها و آرزوهای ملتهای در فرایند بیداری اسلامی یکپارچه است .

 

شعارها یکسان است عقبه و عمق این نهضت بیداری دقیقا اسلامی است. جهت گیری اصلی ضداستبدادی و ضد استکباری است. دقیقا  الهامات انقلاب اسلامی از مرزهای زمان و جغرافیا  عبور کرده سینه آرزوهای راهبردی دشمن را شکافته است. در سرزمین های ذهنی و اعتقادی  مسلمانان بذر تولد یک انقلاب بزرگ نشانده است و آن رابه یک نهال تبدیل کرده است و در حال ثمر دادن است.

نگاه کنید در این نسبت هر چه که مسلمان ها بر مفاهیم اسلامی بر شاکله معنوی بر ساختمان حقیقی ایمان و باور اعتقادی تکیه کرده اند موفق بوده اند راز موفقیت مسلمین در توسعه شاکله و هندسه و ساختمان معنوی و دینی وجودشان بوده است. هر کجا مسلمان ها بر شاکله ملی گرایی و غیر دینی عمل کرده اند نا موفق بوده اند .

 

اصلا این قاعده عمومی است که هرگاه مسلمانان در قلت اما متکی برخداوند مومن بر امدادهای الهی جنگیدند هر چه دشمن قوی بود مسلمانان پیروز شدند و هرگاه بر شاکله غیرالهی عمل کردند هرچه هم قوی و متکسر بودند باز هم شکست خوردند

ما دو نوع زمان داریم  : ۱ –  زمان طبیعی گذر لحظه ها ۲- زمان تراکمی – متراکم ، گاه صدها سال می گذرد برای یک ملت هیچ اتفاق نمی افند و گاه یک ملت در لحظه های کوتاه تمام سرنوشت های خودش را متراکم شده می بیند این زمان متراکمی است ، ما الان در زمان متراکم هستیم.

در زمانی که به اندازه ساختن یک تاریخ ارزش دارد و انقلاب ما امروز در چنین موقعیت و وضعیت قراردارد امروز این مشخصات را دارد : اولا دشمن ما منحنی قدرت خودش را رو به نزول می بیند واقعا  خود را بین مرگ وحیات می بیند شکست امپراتوریها ناگهانی است.

تمام امپراطوریهای عالم ناگهان فرو ریختند به نظر می رسد این یک سنت الهی است مثل یک آدم تنومند و قدرتمند نشان می دهد اما ناگهان وقتی از آستانه تحمل آن قسمت پوک شده عبور می کند این جثه ی عظیم فرو می ریزد . امپراطوری روم – ایران ، امپراطوریهای بزرگ در طول تاریخ  – تمدن های بزرگ – امپراطوری شوروی به همین شکل فرو پاشیدند. آمریکائیها هم همین احساس خطر را می کنند .

 

من مدل فروپاشی امپراطوری آمریکا را مطالعه می کردم حدود ۲۰ میلیون مقاله در این زمینه نوشته شده است و همه آنها اذعان دارند که آمریکائیها نیز در آینده ای نه چندان دور به سمت یک فروپاشی بزرگ پیش خواهد رفت . این واقعیتی است که امروز قائده عمومی قدرت آمریکا را از درون این یک کوه یخ از درون ذوب می کند.

 

شما اگر نگاه کنید آمریکائی که یک روز تمام نشانه های اول شدن را در عالم داشت یعنی در اقتصاد ، در علم ، در سیاست ، در تصخیر بازارهای جهان در تسخیر فضاهای سیاسی همه کشورها بزرگترین ساختمان عالم ، پیشرفته ترین جلوه های فناوری ! امروز همهین آمریکا با این که هنوز در لحظه بسیاری از موضوعات برتر است. اما بزرگترین بدهکار خارجی جهان است .

بیشترین زندانی عالم درآمریکاست. ۴۰ میلیون بی خانمان  که با ماشین های شیک آخرین مدل می آیند از سیستم های تغذیه ملی و سیستم های تغذیه خیریه غذا می گیرند . یعنی قادر نیستند زندگی شخصی خود را اداره کنند .

 

با نرخ رشد بیکاری ۱۰ درصد دیگر این آمریکا آمریکایی با بحران های اجتماعی و اخلاقی بسیار زیاد با عوارض و سوانح و بلایای طبیعی که قادر به مهار و کنترل آنها نیست این چنین وضعیتی بوجود آمده است. اینچنین دشمنی که در مقابل انقلابی قرار گرفته است که هر روز دارد یک فضای جدیدی تثبیت می کند .

 

انقلاب امروز در شرق مدیترانه زیر ساختی را تولید کرده که هیچ کس قادر به مواجهه باآن نیست ! چه درفرایند سیاسی و چه درنبردهای نظامی . انقلابی که امروزشمال آفریقا را در خود گرفته است .انقلابی که امروز شبه جزیره حجاز را به لرزه و زلزله سیاسی درآورده ، انقلابی که امروز صدای زنگ و اخطار فروپاشی مهره های دست نشانده ی دنیای استکبار و نظام های کهنه و پوسیده که بر ساختمان های اقتدار سلطانی تکیه زده اند را دارد

کم کم این اخطارها را چنین دشمنی که این خصوصیات را دارد :   ۱ – نگران تراست   ۲ – مضطرب تر است ۳ – احساس زندگی در شرایط موت و حیات دارد حس می کند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید