آفتاب جنوب نیوز:سفر رییس سازمان محیط زیست کشور به هرمزگان ومیناب نشان می دهد که عبور از چالش های زیست محیطی به شدت مدنظر دولت قراردارد و به نوعی دولت به بحران زیست محیطی که این روزها کشور را احاظه کرده است بی توجه نیست .

آفتاب جنوب نیوز:سفر رییس سازمان محیط ززیست کشور به هرمزگان ومیناب نشان می دهد که عبور از چالش های زیست محیطی به شدت مدنظر دولت قراردارد و به نوعی دولت به بحران زیست محیطی که این روزها کشور را احاظه کرده است بی توجه نیست . اما دامنه گستردگی بحران ها تاجایی پیش رفته که فقط با یک حرکت مهم زیست محیطی و عزم واراده جدی می توان از پیشرفت سریع این بحران کاست و لاغیر.

قطعا سفر دکتر ابتکار آنهم دراین فصل گرم سال به شهرستان میناب و سخن گفتن با شهروندان و گروه های مردم نهاد دراین شهر و شنیدن درد دل  هایشان مبنی بر بحران اب و فروچاله ها و… دستاوردهایی خواهد داشت تا شهروندان نسبت به اقدام و عمل مسئولان رده اول و اجرایی کشور دلخوش و امیدوار شوند. هرچند عبور از بحران هیچگاه بدون مشارکت جدی و داوطلبانه مردم بعنوان اولین بهره برداران ممکن نبوده و نیست اما همراهی و تعامل و حضور سازنده مسئولان نیز می تواند روند روبه رشد کار را افزایش دهد . این روزها هرمزگان از شرق تا غرب با بحران بی آبی و خشکسالی در کنار و مجاور دریا دست وپنجه نرم می کند و راه اندازی و خرید آب شیرین کن ها هنوز در هاله ای از اما واگرهای اداری و مالی مانده است . مردم در کنار دریا تشنه لب و دل سوخته اند و برای مایحتاج روزانه گالن های اب را به قیمتهای غیرمتعارف می خرند ؛ نشست زمینهای مسکونی و کشاورزی در داثر برداشت های بی رویه و… تهدید جدی جان ومال شهروندان است  و ورود بی محابا فاضلابها و پسماندهای صنعتی به دریا و مرگ ومیر آبزیان از جمله مهمترین مشکلات زیست محیطی استان است که اگر امروز مردم  و مسئولان با هم و در کنار هم کاری نکنند و تدبیری نیاندیشند قطعا دیگر آینده ای برای آیندگان باقی نخواهد ماند تا از مزایا و مواهب طبیعی بهره مند شوند .

دیگر از سرسبزی باغات و دشتهای سرسبز وخرم خبری نیست ، بوی گازوییل و بخارهای سمی فضای ساحلی را پرکرده است و گردوغبارهای سمی هز از گاهی چشمها وریه های شهروندان را مورد حمله قرار می دهند ، گرمای بی سابقه هوا در هرمزگان و مصرف بالای انرژی برق وتردد بی رویه خودروهای سواری و تک سرنشین و کمبود فضای سبز شهری و… همه و همه دست به دست هم دادند تا محیط زیست و طبیعت بکر و زیبای هرمزگان را ببلعند .وای برما که دراین چرخه شتابان تخریب و نابودی ؛ همراه و همگام می شویم وبدون تفکر و تامل تیشه به ریشه خود و طبیعت می زنیم.

سفر دکتر ابتکار به هرمزگان دستاوردهای مهمی در برخواهد داشت ومهمترین آن چاره اندیشی برای مهار بحران آب با استفاده از راهکارهای علمی و فنی و به روز خواهد بود چرا که اگر بحران اب کنترل شده و مهار شود بی شک تاثیربسزایی بر سایر بخشها اعم از کشاورزی و صنعت و… خواهد گذاشت .

امید مردم هرمزگان هر چه سریعتر نتایج این سفر پرخیروبرکت را از نزدیک لمس کنند.

فروغ مسلم زاده-مدیرمسئول

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید